Impregneren buitenmuur

A.v.kooten

  • #1
Ik heb afgelopen zomer de buitenmuur (noordelijke ligging) van mijn huis geprobeerd te impregneren. Helaas is dit mislukt er trekt nog steeds vocht in de muur. Ik heb de muur gewoon met een blokkwast en impregneermiddel bewerkt. Ik heb de muur niet voorbehandeld (schoon gemaakt etc.). Verder heb ik heb het impregneermiddel 1 keer opgebracht? Hoe kan ik het beste te werk gaan zodat het nu wel gaat lukken?
 

Exiled

  • #2
Er trekt vocht in de muur, schrijf je.

Is dat regenwater of optrekkend vocht uit de grond, via de fundering. In dat laatste geval moet er geïnjecteerd worden en da's wel moeilijker dan impregneren. Hoewel het wel is beschreven op dit forum, zoek eens op muur AND impregneren AND gaten.
 

A.v.kooten

  • #3
Het gaat om regenwater. Het regenwater slaat tegen de buitenmuur en wordt geabsorbeerd door de sponzige bakstenen. Vervolgens doet de zwaartekracht de rest want op dezelfde muur onder het dak van de garage wordt ook uiteindelijk de muur vochtig. Dit kan ik gemakkelijk controleren want ik heb deze garagemuur wit geschilderd. Uiteindelijk bladdert de verf van de muur. Wellicht begrijp je de situatie nu beter.
 

Honingimker

  • #4
Al aan kunststofdispersie gedacht. Is een chemisch goedje wat men toevoegd aan het cement om bijv waterputten en zwembaden te pleisteren. Maakt het waterdicht. Op de baksteen vormt zich dan een doorzichtige filmlaag. In België heeft men compaktuna pro, dat is echt wereldspul, kost wel 35€ per 5 liter. Succes
 

A.v.kooten

  • #5
Vorig jaar heb ik op deze manier ook een Belgisch goedje (merk: Mathijsen of zoiets) tegen de gevel aangezet met een blokkwast. Het resultaat is dat het niet geholpen heeft. Hoe belangrijk is het om eerst de gevel te reinigen? Een hoe dien je de te behandelen gevel te reinigen? Wellicht is het beter om dit impregneermiddel met een lage drukspuit aan te brengen ipv een blokkwast?! En moet je het 1, 2 of wellicht nog vaker aanzetten? Graag zoveel mogleijk input svp.
 

Exiled

  • #6
De enige info is van mijn eigen huis: waterglas dat in 3x is aangebracht; het leek wel een ijslaag tegen de muren.....
Stond er op de ******* verpakking geen gebruiksaanwijzing?
 

A.v.kooten

  • #7
Nee, stond verder niks op, typisch belgisch (!)
 

Honingimker

  • #8
Ik heb het thuis zelf gedaan met mijn 60jaar oude noordmuur. Je ziet het nauwelijks en als het regent loopt het er perfect af. Ik had de gevel ervoor enkel met een harde straatborstel afgeveegd. Over produktinformatie vind je Additieven-mortel-beton/compaktuna-pro.pdf
 

A.v.kooten

  • #9
Hoe vaak en met wat voor een gereedschap heb je vervolgens dit middel aangebracht?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu