HWA put in de tuin?

Stuart

  • #1
Tijdens het aanleggen van een vijver in de tuin kwam ik tot de ontdekking dat er een put in onze tuin ligt. Deze staat nergens op tekeningen etc van de aannemer/gemeente en ligt op een diepte van ongeveer 1.50m. Na enig speurwerk/gaten graven heb ik ontdekt(tenminste dat denk ik), dat het een verzamelputje is voor de HWA van o.a. de brandgang.
Beschrijving: het betreft een vierkante put van ongeveer 50 x 50 x 30 cm. In deze put komt een 125 mm pvc pijp uit welke aangesloten zit op 2 hwa putten in de brandgang. Ook komt er een flexibele slang in uit van ongeveer 7,5 cm doorsnede. Waar deze vandaan komt weet ik niet. Verder zit er een 125mm pvc pijp in welke waarschijnlijk weer aansluit op het "hoofdriool".
Mijn vraag is nu of ik deze put kan gebruiken voor het aflaten/spoelen van water uit de vijver etc. Ik hoor het graag.
 

Geus

  • #2
Bijzondere situatie, volgens deze amateur. Grès-afvoeren werden in het verleden regelmatig samengevoegd in putjes. Diepte van 1,5 m is echter wel erg diep. Dat er sprake is van pvc en flexibele slag geeft aan dat er in een minder recent verleden nog gesleuteld is aan het geheel.

Goed onderzoeken deze situatie. Als er sprake is van een goede afvoer richting riool, kan je hem volgens mij ook gebruiken voor je vijver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu