Hulp gezocht bij gelijk maken vloer badkamer

Lynx84

  • #1
Goedenavond allen.

Niet zeker wetende of dit onderwerp in badkamer hoort of vloeren stel ik hem toch maar even hierzo.

In mijn badkamer wil ik een bad plaatsen. Het plaatsen van de nieuwe kraan in de muur doe ik uitbesteden en het bad plaatsen doe ik zelf. Mijn vraag:

Ik heb in de vloer van mijn badkamer een verlaging zitten van enkele mm daar waar de douche zit. Gewoon een vierkant zeg maar zodat het water blijft in de ruimte waar gedouched wordt. Heb het geprobeerd even in paint te verduidelijken. Zwart is de verlaging, rood is het te plaatsen bad. De verlaging zal een paar mm zijn.




Als ik een bad ga plaatsen met Ytong blokken komen deze blokken dus over deze verlaging heen. Tevens aan de voorkant blijf je met een verlaagd stuk zitten wat gevuld moet worden. Uiteindelijk wil ik na dit opvullen de bestaande vloer voorzien van PVC laminaat.

Wat is jullie advies om dit aan te pakken?

Zelf denk ik aan:

Ytong blokken plaatsen en uitsparing vloer opvullen dmv de blokken op maat te maken.
Ruimte die open blijft naast het bad op te vullen met egaline.

Is dit de juiste aanpak of hoort dit anders te gaan?

Alvast bedanktvoor jullie reacties.
 

Marcelnam

  • #2
Ik zou idd de blokken op maat maken zodat ze passen.
enkele mm's kun je inderdaad met egaline doen. moet er teveel op (kijk even op het pak hoe dik het maximaal aangebracht mag worden) dan eerst opvullen met een deklaag en dan pas met egaline aan de gang.

ik neem overigens wel aan dat we het hier over een betonvloer / zandcement hebben! (en niet over hout)

oh ja, ik ben ook een klusser en geen professional :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu