Huishoudelijk apparaat over spuiten

Jiskefet

  • #1
Hallo,

Ik heb een huishoudelijk apparaat welk ik in robijn rood ral 3003 wil spuiten .

Welk soort spuitlak kan ik het beste gebruiken , de lak moet wel slijtvast zijn . De lak komt op op gekleurd kunststof is een hecht primer dan nog nodig ?

Thx
 

Jiskefet

  • #2
Niemand een idee...? :shock:
 

De Bob

  • #3
Mat schuren met staalwol of zeer fijn slijp papier, spuiten met een hecht pruimer, en overlakken/spuiten in de gewenste kleur.

Alle verf gebruiken geschikt voor kunststof.
 

Jiskefet

  • #4
Dank u , ondanks dat er een hecht primer moet worden gebruikt moet de verf toch geschikt zijn voor kunststof , is dat niet dubbel op ?

Willem
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Of een verf geschikt is voor kunststof ( en dan nog: welke ) staat in de productspecificatie of op de verpakking.
Dat geldt ook voor een hechtprimer, alhoewel vrijwel elke All-Grund primer geschikt is.

Wat u zich wel moet bedenken: als u geen ervaring heeft met het verspuiten van verf oefen dan eerst op een rond of bol vlak. Zomaar beginnen, en dan vooral met spuitbussen, eindigt vaak in een tranendal.
 

Jiskefet

  • #6
Dank weer , ja dat was ik ook wel van plan .
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #7
En spuit in dunne lagen! Misschien zijn er wel 4 of 5 lagen nodig voor er een dekkende egale kleur is. Wil je in de eerste ogen al alles dekkend hebben dan breng je de verf te dik op met druipers als gevolg.

Zorg dat alles op kamertemperatuur is en koop een handgreepje voor op de spuitbus waarmee je zonder zere vinger langer kunt spuiten.
 

Jiskefet

  • #8
:prima:
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #9
De eerste ogen breng je dus als een soort mist aan. Als je dit maar vaak genoeg doet wordt de kleur vanzelf dekkend.

Vergeet ook niet de spuitbussen goed te schudden. En ontvet de te spuiten delen voor het spuiten. Als er eenmaal primer op zit en u raakt niks meer met uw handen aan is verder ontvetten tussen de lagen niet meer nodig.

Hang de te spuiten delen het liefst op zodat u rondom kunt spuiten in alle richtingen en de delen makkelijk kun draaien (aan een haak hangen).

Tot slot: zorg voor ventilatie en doe een maskertje en beschermende bril op.
 

Jiskefet

  • #10
Hartelijk dank , hoelang zou er tussen de lagen moeten zitten ?

Er wordt in een verwarmde kamer gespoten , om stof op het object te voorkomen is het dan een goed idee om het ruim af te dekken ?
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #11
Als ik met spuitverf iets spuit dan volgt de tweede laag als de eerste niet nat meer is. Dit hou ik altijd aan als je met dezelfde verf gaat spuiten. Hou tussen de primer en de lak wel een langere droogtijd aan.

Ik heb een paar weken geleden een metalen plaat gespoten en ik denk dat ik na 20-30 minuten de volgende laag opgebracht heb.

Zo lang je geen stof maakt en alle deuren dicht laat (geen trek van lucht) dan valt het met stof wel mee hoor. De dunne laagjes verf drogen in de warmte snel en voor je het weet is het stofdroog.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #12
Over wat voor apparaat en wat voor kunststof hebben we het hier?
 

Jiskefet

  • #13
We hebben het hier over een Illy Cappuccino apparaat , welk soort kunststof het is , geen idee .

Alleen de rode delen worden overnieuw gespoten .
 

Jiskefet

  • #14
Ik heb het apparaat gespoten, eerst licht geschuurd , primer er op gespoten , licht geschuurd en toen 2k lak er op gespoten , ziet er goed uit alleen de verf blijft zelfs na 2 dagen licht plakkerig .

Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?
 

Marcn88

  • #15
De 2k lak in verkeerde verhouding aangemaakt of slecht gemengd
 

Jiskefet

  • #16
Ik heb op en proefstuk gespoten zonder primer laag , deze is wel droog ...

Maar hoe kan ik nu het beste te werk gaan ?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu