Houtkachel in bestaand schoorsteenkanaal

MartijnFC

  • #1
Beste klussers,
In mijn parterrewoning uit ca. 1935 (met nog 2 woningen erboven) wil ik het bestaande schoorsteenkanaal geschikt laten maken voor een houtkachel. Een schoorsteenveger heeft een offerte gemaakt en hierin staan de volgende dingen in aangegeven;
Het plaatsen van een coltkap; 185 euro.
Het plaatsen van een binnenvoering voor de bovenste 3 meters; 308 euro. Het kanaal is ca. 9 meter hoog.
Hij geeft daarbij garantie dat het werkt en dat mijn bovenburen niet zullen klagen over stank of lekkage van afvoergassen.
Denken jullie dat dit zal werken, wat voor buis schuift hij in de bovenste 3 meter? Zijn de genoemde prijzen reëel?
Alvast dank voor jullie antwoord!
Martijn.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Volgens de forum regels worden hier geen prijs adviezen gegeven.

Dit is een klus forum !!!
 

MartijnFC

  • #3
Ik vraag of de oplossing die gekozen is de juiste is en of die prijzen die genoemd zijn reëel is. Over de prijzen wil ik graag weten of deze buitensporig zijn en ik als leek niet bedonderd wordt.
 

Gerrit

  • #4
Dit is inderdaad een klusforum, bedoelt voor hulp aan mensen die zelf willen klussen.
Zodra er een vakman in beeld komt geven wij geen kommentaar meer omdat de vakman het ter plaatste beterkan beoordelen dan wij hier achter de monitor.
Prijzen worden ook niet genoemd, dus gaat hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu