Houtkachel en vloerverwarming

Stephanf

  • #1
Goedemiddag,

Wij hebben thuis een houtkachel, die in deze periode dagelijks aan is en de benedenverdieping goed verwarmt.
Nu is het probleem dat het boven dan steenkoud is aangezien de CV afslaat.

Nu heb ik op internet en t forum wat rond zitten kijken en heb gezien dat je thermostaatkranen heb die je kan instellen.
Ik zat te denken om deze thermostaatkranen benenen op de radiatoren te plaatsen zodat die aanslaan als de houtkachel uit is en zodat het boven constant warm word gehouden.

Maar nu zit ik met de vloerverwarming??? Hoe kan je die instellen dat die alleen aanslaat als het beneden kouder is dan bijv. 18graden.

Nu is het zo dat de CV uit gaat als het warmer is dan 20 graden en het dus koud is is het gehele huis. En de CV staat zo ingesteld dat hij sochtends vroeg weer aanslaat zodat het om 6uur weer aangenaam is beneden.

Iemand hier een oplossing voor

Groeten

Stephan
 

Aernout

  • #2
Waar zit die vloerverwarming?
Wat is het verschil tussen een vloerverwarning en bijvoorbeeld een radiator in een slaapkamer met betrekking tot het aansturen?

Ik zou zeggen, plaats de thermostaat in een ruimte die niet verwarmd word door de kachel.

Desnoods een draadloze variant, dan zit je niet met kabels.

Ik heb zelf ook een houtkachel, en heb een soortgelijk systeem met een tweede thermostaat op een van de kinderkamers. De overige te verwarmen vertrekken draaien mee met thermostaat kranen.
 

Jordi

  • #3
Ik denk niet dat alleen thermostaat kranen zullen helpen aangezien
de cv niet aanslaat, kunnen de thermostaat kranen ook geen warm water doorlaten, ik zou in uw geval ook een extra thermostaat plaatsen op de boven verdieping
succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu