Houten vloer in tuinhuisje, hoe?

Fransbeukers

  • #1
Beste mensen,

Vorig jaar is er tuinhuisje bij ons in de tuin geplaats. In de tuin lag ca 30 cm zand. daarop zijn straattegels gelegd en daarop is weer het huisje geplaatst.

Er zit geen vloer in het huisje en er trek veel vocht op via de tegels. Eigenlijk zoveel dat alles wegroest of gaat beschimmelen.

Nu wil ik het volgende gaan doen om de vocht te beperken. (zal altijd wel wat vochtig blijven)

Plasticfolie op de tegels en dan een geimpregneerde houten vloer op regels.

Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik voor de vloer moet gebruiken. Ik zie wel rabatdelen staan maar vind dat niet zo handig ivm de groef die ontstaan.

Wat voor vloerdelen of hout kan ik het beste gebruiken en hoe dik moet dat zijn?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord

gr,

Frans
 

Troffel

  • #2
Beste Frans,

enkele jaren geleden hebben wij een schuur bij huis laten plaatsen. Om het optrekkend vocht te beperken, hebben we eerst een laag plastic folie over de grond gelegd, daarop straatzand gestort en daarop als laatste de tegels gelegd. De schuur is nu kurkdroog. Misschien biedt dit een oplossing voor jouw probleem.

Met vriendelijke groet,

Tjeerd Roffel
 

Bouw-maatje

  • #3
De vorig oplosser troffel heeft voor de vloer een goede oplossing

maar jou schimmel blijft je tuinhuis is gewoon te goed
daar bedoel ik mee je hebt veel te weinig ventilatie dus een paar flinke ventilatie roosters beneden en in de nok maken dan is waarschijnlijk je schimmel al weg die houd niet van frisse lucht

de vloer net als troffel maken en als je er ook in werkt is het lekker dat je er een houtenvloer in maakt dat trekt geen kou op je kunt ook alleen waar je werkt een houten vlondertje maken om op te staan
als je niet ventileerd en jou optie doet met een zeiltje en dan hout erop is over 4 jaar je vloertje weggerot en dat is zonde

voor vloer hout kun je kiezen betonplex 18 mm dan verslijt je het nooit meer maar is enorm glad goed schoon te houden maar met natte voeten of zaagsel glij je er gegarandeerd op uit
je kunt ook merantie triplex 18mm pakken goed beitsen en als de tegel vloer goed vlak is kan die er zo op je kunt er nog om de 40 cm een plank onder leggen voor de platen aan elkaar te verbinden maar dat ligt aan jezelf wat je wil en hoe groot je tuinhuis is de platen zijn normaal 2.44mx1.22 m. met of zonder zeil dat ligt eraan of je eerst al zeil onder de tegels hebt gedaan ik zou anders een bouw dekzeiltje eronderleggen dat kost weinig en is relatief sterker dan een gewoon plastiekje

vrg bouw-maatje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu