Houten vloer in keuken ?

A

Anonymous

Gast
  • #1
Wij moeten een nieuwe vloer in onze keuken. Ik wil graag een houten vloer. (brede vloerdelen)

Is dat wel mogelijk? Water, slijtage door veel op dezelfde plek lopen bij aanrecht, naar binnen en buiten lopen enz. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Dag Eveliene, lijkt me erg mooi, maar niet practisch.

Water en slijtage noem je zelf al, maar ik denk bijv. ook aan knoeien/laten vallen van voedsel, drinkwaren e.d. Zelf heb ik laminaat in de keuken liggen en dat gaat heel goed, kan tegen water (geen hele plassen natuurlijk!), geen last van loopplekken, mors je bij het koken dan heb je het zo met een doekje opgedaan.

Ideaal dus. Ik denk dat het zonde is om echt hout te leggen. Succes met je keuze.

Caroline
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Keuken en / of badkamer in parket is perfect mogelijk maar...

Te weten er zijn 3 soorten slijtage welke in deze toepassing voorkomen:

1- Inpact ( putjes in het hout ) zorg voor harde hardsoorten.
2 - Slijtage aan de loopvlakken ( Geen lak wel olie )
3 - Vlekken van huishoudelijke vloeistoffen. ( noodzakelijk onderhoud dmv onderhoudsolie.

Onze vrij ruime ervaring in dergelijke ruimte's is:
Neem tropisch hout zoals bv Teak , Merbeau, Jatoba , Padoek etc...

Deze hebben van nature een eigen vetzuurgehalte dat afdoende beschermend is. Werk de vloer af met een olie. En zeer belangrijk: plaats gedurende het eerste jaar geregeld een onderhoudsolie.

Naderhand gebruik dan een onderhoudszeep. En je hebt de vloer van je leven . Verlijm trouwens v-groeven op de langse kant in deze ruimtes, deze zorgen voor vuil ophoping .

Groeten, een parketbedrijf
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Hoi Eveline,

Wij hebben een open keuken met een houten vloer.

Wij hebben grenen planken die wij geolied en gezeept hebben. Die zeep maakt het hout vocht en vuil werend en daardoor bevalt het mij prima.

Onderhouden doe je met dweilen (mop) met zeepwater en dat is zeer eenvoudig. Ik neem met een doekje af als ik geknoeid heb en dweilen doe ik 1x per week.

Mijn kater heeft onlangs 2x een volle bloemenvaas omgegooid en je ziet er niets van. Er zijn natuurlijk wel lichte beschadigingen zichtbaar in het hout omdat grenen niet zo'n hard soort is maar dat vind ik juist wel mooi. (maakt levendig).

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu