Houten tafel gelakt, droogt dof op

Esther69

  • #1
Hallo mensen,

Nadat ik een ongelukje met een bijzettafeltje had gehad (er zat een scheur in) , heb ik dit bijgewerkt. Omdat het niet mooi was, heb ik daarna heel de tafel helemaal licht opgeschuurd (korrel 40) zodat de tafel blank was. Daarna heb ik hem gelakt in de kleur naturel eiken. Nu heb ik voor de 2e keer hem licht geschuurd met een schuursponsje (korrel 180) en opnieuw gelakt. Hij is wel glad, maar is dof opgedroogd. Wat heb ik fout gedaan ?

Ik had 2 van die tafeltjes en 1 ervan heb ik dus opnieuw behandeld. Het kleurverschil tussen de tafels is enorm. De tafel die ik niet heb gedaan, lijkt wel een beetje gelig, terwijl ik zeker weet dat ik die toen ook 2* met naturel eiken lak heb gedaan.

wat nu ?
 

Fiesiekus

  • #2
Waarmee hebt je gelakt?

Dat houtoppervlak gelig wordt na verloop van tijd, is een bekend verschijnsel. Dus dat kleurverschil is heel verklaarbaar en niet ongewoon.
 

Esther69

  • #3
RAMBO Pantser lak hout interieur

Maar ik verbaas me erover hoe het kan dat het niet een glans heeft maar zo dof is.
 

Fiesiekus

  • #4
Neem aan dat je de hoogglans versie hebt gebruikt?
 

Esther69

  • #5
Ja, klopt :roll:
 

Fiesiekus

  • #6
Misschien nog een keer met die lak erover; na drie lagen krijg je het beste resultaat.
 

Esther69

  • #7
Oke, ik zal het proberen en dan laat ik het nog wel weten wat het resultaat is :? :shock: :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu