Hottub van beton (HELP)

Pimmerdk

  • #1
Goedendag!
Voor het 25-jaar huwelijk van mijn ouders wil ik ze een ingebouwde hottub van beton geven. Dit wil ik samen met de vrienden en familie van mijn ouders doen.

Er komt een betonnen fundering, zodat de hottub niet wegzakt. De randen worden gemaakt met betonblokken. Ik kom er alleen niet helemaal uit, wat er voor nodig is om deze bak waterdicht te maken. Is enkel een waterdichte coatinglaag voldoende, of moet er eerst nog een chemische substantie worden aangebracht op het beton.

PS. De coatinglaag wilde ik met een gekleurde versie doen. Zodat het bad netjes visueel wordt afgewerkt.

Ik ga dit trouwens niet zelf doen, maar laat dit doen door mensen die ervaring hebben met beton en metselen. Maar ik wil zorgen dat ik zelf aan alles gedacht heb.

Brand los!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Het is leuk zoiets aan je ouders aan te kunnen bieden maar het heeft ook z'n nadelen.
Ik zou eerst even kijken wat een kant en klare hottube kost want zo'n ding maken van beton en de kwaliteit kon wel eens behoorlijk tegenvallen.
Op een gegeven moment maken je ouders er geen gebruik meer van en zit je met een "mooie" betonklomp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu