Hoe sterk is een hollewand plug?

PeterT

  • #1
Beste klussers,

de keuken is aan de beurt! We willen graag een kastje aan een gipsplaten wand bevestigen. Er komen geen hele zware dingen is zoals borden, maar meer glazen en mokken.

Het kastje is 92x40x37 (bxhxd).

Is dit op te hangen met 4 holle wand pluggen + schroeven en blijft dit dan ook hangen :wink:

Of is dit een no-go?

1 kant is misschien op te hangen aan een gevonden balk, er moet dan even wat geschoven worden en dan zit het kastje niet meer optisch in het midden van de onderkast. Liever niet dus.

Bedankt maar weer!

PeterT
 

Toon

  • #2
Dit is een no-go. Aan alleen een gipsplaat kan je geen keukenkastje ophangen. Ook niet met aan één kant een balk.
 

PeterT

  • #3
Jammer, bedankt!
 

Toon

  • #4
De plug zal wel sterk genoeg zijn, en zal dan ook met kast en al van de muur komen. :wink:
 

PeterT

  • #5
Lijkt me niet echt fijn nee.

Ik ga eens proberen hoe ver de wand van de muur staat door even een klein gaatje te boren. Misschien kan ik wat met een keilbout of kozijnplug doen.
 

EdP

  • #6
Kom ik weer met m'n keeplat. Als je een keeplat op het raamwerk kunt vastzetten, dan kun je er vast een keukenkastje aan hangen. Moet je wel eerst het raamwerk vinden.
 

Toon

  • #7
Is het een voorzetwand of een "muur" van gipsplaten? Overigens zou er bij gipsplaten toch rachels om de 30cm moeten zitten.
 

PeterT

  • #8
Ik heb nog een balk gevonden, om de 60 zitten ze. Kan ik mooi de keeplat gebruiken van EdP.

Thanx allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu