Hoe spouw dicht maken

Gekske

  • #1
Allen,

Ik ben bezig met het afwerken van mijn 1e verdieping hier heb ik nieuwe kozijnen in geplaatst. De kozijnen staan in de buiten muur. Ik heb nu dus een spouw van 3 cm breed rondom het raamkozijn. Nu wil ik deze dicht maken zodat ik alles kan stucen. Het ziet er als volgt uit:

zijkant
(van links naar rechts: kozijn, spouw met pur, stenen)


bovenkant (kozijn, spouw, latei)


Nu wil ik zoveel mogelijk van het kozijn blijven zien maar hoe kan ik de spouw netjes dicht maken en straks stucen?

Stuucplaat met tegellijm op de muur en latei lijmen (over de spouw heen)? Moet ik de spouw aan de bovenkant dan nog verder dicht maken/pur/isolatie? Of raden jullie een andere oplossing aan? Bijvoorbeeld dichtsmeren met cement (over de pur) Een stellat in de spouw waarop ik een stucplaat vast schroef is (zeker aan de zijkanten) niet heel eenvoudig meer aan te brengen. Aan de onderkant komt een vensterbank deze verlijm ik op de stenen, dus daar heb ik dit probleem niet. Alvast bedankt voor de tips
 

Johanl

  • #2
Hallo.
Normaal doe je dat met dagstukken,die je aan de zijkant van het kozijn bevestigd. Maar nu zal je een andere oplossing moeten vinden. Misschien met stuc isolatieplaten,die je over de steen,en spouw issolatie lijmt. maar de hoek met het kozijn zal dan een krimp naad geven,die moet je dan maar met een hoeklatje afwerken . Sucses JohanL
 

Droid

  • #3
Fermacell in de dagkanten schroeven (met fosfaatschroeven) en wat kit erachter. Vervolgens gaasje en hoekbeschermer en je kunt stuccen.
 

Gekske

  • #4
Dagkanten? De kozijnen staan in de buitenmuur er zitten geen dagkanten aanvast (tenminste als je een houten dagkant bedoelt. Of bedoel je de zijkant van de stenen (binnenmuur zijkant waar nu het cement tegen zit)?

En een fosfaatschroef (sorry ik kan deze niet zo snel vinden) is dat zo'n zwarte schroef of is dat een speciale?
 

Droid

  • #5
Dagkant van de sparing... de kopse kant van de stenen
Fosfaatschroeven zijn 'die zwarte' ja
 

Gekske

  • #6
Thanks ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu