Hoe restaureer ik verweerde betonnen tuintegels ?

Klussert74

  • #1
Onze tuintegels waren ooit glad en egaal,maar zijn na verloop der tijd grof en lelijk geworden. Hoe kan ik deze weer voorzien van een mooie gekleurde toplaag ? Iemand suggesties ? of een link naar een handleiding ?
( de tegels vervangen is geen optie )
 

Pieter Jan

  • #2
Lijkt me erg moeilijk worden, vervangen is de enige optie als je dit zelf wilt doen.

Eventueel zou je een betonverf kunnen gebruiken, maar daarmee restaureer je de toplaag nog niet.
 

Klussert74

  • #3
In de Usa zitten tal van bedrijven die kits leveren om beton te restaureren,hun websites laten prachtige foto's zien van "voor" en "na" de restauratie. Bijna elke kleur is mogelijk en je kunt zelfs structuur aanbrengen. In Nederland moeten toch óók bedrijven zijn die betonmortels,primers,kleurstoffen en dergelijke leveren ?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Misschien bestaan die bedrijven wel, maar het is, zoals in het andere topic al genoemd, aan jou om daar naar te zoeken. Op dit forum worden geen bedrijfsnamen genoemd.

Volgens mij is het in nederland niet gebruikelijk om je terrastegels te restaureren, meestal worden ze vervangen. Misschien kun je nog nader uitleggen over wat voor soort tegels het gaat, welk oppervlak en waarom ze niet vervangen kunnen worden?

Dan heb je meer kans dat iemand een bruikbare suggestie heeft om zoiets zelf te doen.
 

Mouse

  • #5
Als je hebt gevonden wat je zoekt waarom bestel je het dan niet daar ? Of is het te groot/zwaar om het te laten verzenden?

Ik heb enige tijd geleden een set frezen met een speciale plantation shutter frees via het internet in the US gekocht omdat het hier gewoon niet te krijgen was.
 

Klussert74

  • #6
Ben inmiddels in contact gekomen met een firma uit Nieuwerkerk (mag hier jammergenoeg geen namen noemen) die mij enige bruikbare adviezen mailde omtrent betonrenovatie.De verwerking is kinderspel,maar de samenstelling luistert erg nauw. Al met al ben ik deze week een stuk wijzer geworden en gaan we dit najaar met de klus beginnen.
 

PeterT

  • #7
Hoi Gerda,

klinkt goed, kun je me die firmanaam per pb toesturen?

Alvast bedankt,

Peter.
 

Klussert74

  • #8
Hallo Peter,

Hier het emailadres van die firma : Gevraagd was per PB. Moderator
ze verhogen ook bestaande opritten,voorportalen ,balkons en dergelijke.

Succes ermee. Vriendelijke groet,Gerda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu