Hoe hemelwaterafvoer vast zetten?

Lutz

  • #1
Voor dat in Nederland de Corona crisis begon had ik lekkage in de hemelwaterafvoer van de garage. Dat is onderzocht en de afvoerpijp onder de garage is verzakt. Advies was om hemelwater in de tuin af te voeren. Maar sinds wij Corona hebben komt mijn loodgieter niet meer langs. Ik heb de verticale pijp weer in elkaar gezet en geprobeerd om ze met de beugels vast te zetten, maar de pijp blijft doorzakken. Het is een zinken pijp en op de beugels staat DN80. De beugels zijn met een slagpen in de muur verankerd. Met twee schoeven wordt de beugel vast gehouden. Hoe krijg ik mijn pijp vast? Kan ik de beugels buigen dat ze vaster klemmen?

Laatsteindelijk wil ik dan de hemelwaterafvoer met een 87graden bocht te tuin in laten zakken en zal daar nog een buitentegel 50x50cm neerleggen.

Alvasst bedankt voor het meedenken!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Beugels vaster draaien, als dat niet lukt een strookje dun rubber tussen beugel en pijp.
 

Marcn88

  • #3
Bij een zinken hemelwater afleider horen in de beugels een zinken wrong geplaatst te worden zodat de beugels de buis goed klemmen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Welke, die op rol of de kant en klare?
Ik denk dat TS geen idee heeft waar jij het over hebt. :wink:
 

Marcn88

  • #5


Hier een voorbeeldje
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu