Hoe heet dit/hoe maak je dit - Windveer

Rnollen

  • #1
Wie weet hoe deze sierranden langs het dak heten:


en belangrijker nog, wie heeft ervaring met het maken van dit?? graag zou ik meer over de maakwijze willen weten
 

Fiesiekus

  • #2
Windveer.
 

Johanl

  • #3
Hallo .
Gewoon creatief met de decoupeerzaag zijn. Dat is de maker van deze windveer ,en het kozijn kalf ,in de andere topic ,ook geweest. Gr JohanL
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Malletje maken, aftekenen en zagen maar.
 

Rnollen

  • #5
Wat ik me dan vooral afvraag hoe je de onderste witte rand op een strakke manier kunt verven. Daar moet een trucje voor zijn....???
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Je zou de andere windveer er omgekeerd op kunnen leggen, en daarlangs schilderen. Of een hele vaste hand hebben :)
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Of een sjabloon maken van een meter ofzo lang en daar langs schilderen.
Wel zorgen dat hij goed vlak ligt. Dan telkens de sjabloon verleggen nadat je de rand hebt schoongemaakt.
 

Kloek77

  • #8
Om het patroon eerst uit te kunnen zagen zal je dat sjabloon al hebben. De mal een stukje opschuiven, aftekenen, schilderen.

Gewoon met de hand, als je hier of daar er een paar mm naastzit zie je dat heus niet kijkend van benedenaf.
 

Rnollen

  • #9
Moet ik het sjabloon dus nog vastplakken en zouden jullie het zo doen?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #10
Ik zou de windveer op twee bokkies leggen en dan de sjabloon gewoon vlak neer leggen op het hout. Beetje aandrukken met de hand waar je schildert. En inderdaad als het eenmaal op hoogte zit.... Hardlopers er geen tijd voor en langzame lopers hebben er geen oog voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu