Hoe bestrijd ik houtworm het beste.

Pietjepuk11

  • #1
Hoe bestrijd ik houtworm het beste.

De gaatjes worden gevormd door het diertje dat van binnen naar buiten kruipt . Eenmaal uit het hout is de ronding toch leeg neem ik aan en kun je dan niet gewoon de gaten dichten met plamuur ipv allerhande middeltjes te gebruiken of werkt dat niet zo met houtworm. In mijn schuur zijn enkele houten dwarslatjes kapot en de deur ook. Als ik wel alle gaatjes met spul moet vullen waarmee moet ik dat dan ook al weer doen. Liever een plamuur oplossing als dat ook kan. Graag een bevestiging of tip. Dank u. :)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Zoveel mogelijk aangetaste stukken hout verwijderen en in het resterende deel de gaatjes behandelen met petroleum d.m.v. een injectiespuit o.i.d.
De gaatjes dichtmaken is niet nodig als u niet gaat schilderen, gaat u wel schilderen dan behandelen met grondverf en de gaatjes plamuren, geen watergedragen grondverf gebruiken omdat u petroleum heeft gebruikt.
 

Pietjepuk11

  • #4
Plamuren en verven is dudielijk maar waarom moeten de gaten behandeld worden met petroleum. Dat snap ik niet helemaal met houtwornm. De gaten betekenen toch dat de eitjes zijn uitgekomen en de jonge worm naar buiten is gekropen. Dan zit er toch geen worm meer in die gaatjes of zie ik dat verkeerd. Mocht het toch nodig zijn dan zal ik eens petroleum gaan gebruiken en een spuit gaan zoeken :)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Petroleum is geen wondermiddel maar doodt nog levende larves in het hout.
Wilt u absolute zekerheid dan een ongediertebestrijder laten komen, het middel dat hij gebruikt doodt ook na een aantal jaren nog de larven die nu nog in het hout zitten als eitjes.
 

Pietjepuk11

  • #6
Heb nu een goedje gekocht dat speciaal voor houtwormlarvenbestrijding is bedoeld. Zit een stof in die deze dood. Er is mij verteld dat ik ipv injecteren ook gewoon kan gaan spuiten met 200 mg p/m van dit spul. Is er na behandeling met dit goedje ook een speciale grondverf nodig om het hout te gaan gronden. Niet op waterbasis bv. (werkzame stof is ook een soort olie/alcoholachtig goedje)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu