Het verschil tussen diepgrond en fixeermiddel?

DonQuichot

  • #1
Geachte forumleden,

Ik zit met een heel irritant probleem, ben bezig met een verbouwing (uiteraard) en heb de muren met Hornb... diepgrond behandeld. Ook zijn de muren geëgaliseerd met een soort kant en klare pleister (Egaliseer), van hetzelfde merk.

Nu werd ik geadviseerd op een goedkope latex, als primer te gebruiken voor de eindlaag verf. Maar ondanks dat de muur is voorbehandeld met diepgrond, laat het op sommige plaatsen gewoon los.

Mijn vraag is dus:

Wat is het verschil tussen diepgrond en fixeer? En heeft het nog nut om de muur te behandelen met één van die middelen, nu er een laag latex (niet dekkend) overheen zit?

En als er dan een verschil tussen die twee substanties is, wat kan ik dan het beste en natuurlijk betaalbare in huis halen om nog meer ellende te voorkomen.

Het gehele huis inclusief het plafond vertoont dit soort kwalen, gelukkig is het plafond al afgestoken en in de diepgrond gezet van het eerder genoemde merk (kalksteen/structuur). Maar ben toch weer bang dat ik dadelijk ga verven, en weer met problemen zit (volgens mij draai ik dan door).

:shock:
 

Tiho

  • #2
Diepgrond gebruik je voor nieuw schilderwerk op gipsplaten bv om de zuiging op te heffen.

Fixeer zet oudere verflagen vast, zodat ze niet afbladderen.

Je schrijft niet heel duidelijk wat er nu loslaat, maar als dit de oude verflaag is heb je het verkeerde product gebruikt.
 

DonQuichot

  • #3
Bedankt voor het reageren Tiho,

Sorry Tiho het is de latex die loslaat (niet overal), ik dacht nog even een tweede laag aan te brengen om goed te dekken. Daarna is het de bedoeling om goede kwaliteit verf aan te brengen, vandaar het idee om misschien te fixeren?

Ik heb trouwens nog niets aangebracht op die laag latex, dat diepgrond verhaal was voordat de latex op de pleisterlaag ging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu