Heggenschaar still HSE81 blokkeert took bij dunne takken

Aleloi

  • #1
Heggenschhaar blokkeert took bij Klein's taken we koolborstels ziij not goes die west er let's van?? Bedankt
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Dit bericht wordt niet helemaal begrepen, kan je wat duidelijker zijn?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Zo te zien komt TS uit Frankrijk. :wink:

Ga naar een dealer, een particulier kan niet aan onderdelen komen.
Waarschijnlijk is onderdeel 6460 640 7601 defect.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ik heb 3 Stihl tuinmachines en ik ben particulier. En ik haal de benodigde onderdelen gewoon bij de lokale Stihl dealer of ik bestel ze via internet.
 

Aleloi

  • #5
Hei Jan
Hoe kan ik weten dat die onderdeel kapot is?
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #6
Open maken en kijken. En dan via een onderdelentekening het onderdeelnummer opzoeken.

Ik vermoed dat er van het tandwiel dat de messen aandrijft 1 of enkele tandjes zijn afgebroken.
 

Aleloi

  • #7
Ok ik zal kijken
Bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Het onderdeelnummer staat er al van het onderdeel dat verdacht is.

Lijkt me niet verstandig als je er geen verstand van hebt de machine te demonteren, er vallen wat onderdeeltjes uit als je niet oppast.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #9
Misschien dat er op YouTube een filmpje staat over het openen van de machine? “Disassemble Stihl ...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Dan nog, het aandrijfmechanisme van deze machine vraagt wel wat kennis om hem goed te demonteren, dit aanraden aan iemand die niet weet wat de storing is vind ik niet zo verstandig.
Het aspect veiligheid komt hier ook nog eens om de hoek kijken, het is niet voor niets dat ik de link naar de tekening of een afbeelding hiervan niet geplaatst heb, sommige machines van dit merk zijn relatief gemakkelijk te repareren maar deze dus niet.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #11
Ik heb de benzine variant: de HS 81. Ik heb ook niet echt kennis van deze machine, maar het aandrijfsysteem van de messen maak ik elk jaar open en helemaal schoon en monteer het weer terug met nieuw vet. De werking spreekt voor zich.

Zo op de tekening te zien is de aandrijving van de HSE 81 zo goed als hetzelfde.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu