Hb86k572 oven wordt warmer dan afgesteld

Mercedes1985

  • #1
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem.
De oven wordt warmer dan waar ik hem op heb afgesteld. Als ik hem bv. Op 130 zet dan loopt de temperatuur binnen de oven op naar zelfs 160 a 170 graden.heb de oven geëikd met 2 verschillende oven thermostaten. Weet iemand waar ik het moet zoeken de thermostaatvoeler of is het de electronica?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Op welke plek in de oven hebt u de temperatuurvoeler neergelegd?
 

Mercedes1985

  • #3
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb een rooster in het midden gelegd en er 2 thermostaten erop gelegd en temperatuur loopt op beiden op. Op de hetelucht stand en boven/onder. De temperatuur stel je digitaal af op het display.
Heeft iemand ervaring ermee?
Kan het de voeler zijn of de electronica?
 

Repair-man

  • #4
Oventemperaturen meten kan alleen betrouwbaar met een externe digitale temperatuurmeter met een losse voelerdraad die de temperatuur in de ovenruimte meet.

Daarbij is het ook handig als het vermogen van de elementen worden afgelezen op een externe digitale meter zodat het in en uitschakelen van de elementen kan worden afgelezen.

De thermostaat in deze oven is een PT500 PTC voeler die een weerstandswaarde aan de electronica doorgeeft bij een bepaalde temperatuur.
 

Mercedes1985

  • #5
Bedankt voor uw reactie.
De oven heeft een aantal keren wat broodjes aangebrand wat ie voorheen nooit deed. Merk dat ie veel te warm wordt vandaar dat ik de temperatuur heb gemeten met 2 losse oventhermostaten die behoorlijk nauwkeurig zijn bij een andere oven.
Als ik de voeler verander denkt u dat ik het probleem kan verhelpen of denkt u aan de Electronica die zorgt dat de elementen aan en uit moeten?
Alvast bedankt voor het meedenken.
 

Repair-man

  • #6
Meten is weten in dit soort gevallen...maar het zou zomaar aan de voeler kunnen liggen.!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Bericht verwijderd arbeid aanbieden mag hier niet, zie de forumregels.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu