Gyproc multistuc of Fix & Finish en 2 lagen?

Valeri.k

  • #1
Hallo,

Ik heb voor het eerst gestuckt en moet zeggen is wel even goed oefenen XD.

Ik gebruik momenteel gyproc multistuc om 6 mm te stucen op een beton ondergrond, ik heb dat voorbehandeld voor ik ging stuken.

Ik merk dat ik tijd te kort kom om het goed af te maken en heb het voor nu in delen gedaan, omdat het in delen is kan je hier en daar goed zien waar de geleiders hebben gezeten.

Nou heb ik dus meerdere vragen voor experts die mij eventueel paar tips en advies kunnen geven om wat te doen.


Eerste vraag:
Ik wil wat ik eerder gestuct heb overheen stucen in 1 keer ongeveer 1 a 2 mm om de helle muur weer strak te krijgen met Fix en Finish, is dit aan te raden en zo niet hoe zal ik dat moeten doen? Of moet ik een andere gips gebruiken zoals de MP 75? wegens de langere verwerking?

Tweede vraag:
Ik moet nog een wand stucen van ongeveer 25m2 ik weet zeker dat ik niet genoeg kan verwerken en of aanmaken om dat in 1 keer te doen voor 6 mm. Wat raden jullie aan dit ook in delen te doen of MP 75 gebruiken en steeds iemand specie laten aanmaken terwijl ik het asap opsmeer?

Derde vraag:
Ik moet ongeveer 35 m2 plafond stucen ongeveer 2 a 3 mm om het mooi strak te krijgen, ik denk om dit met fix en finish of Roodband te gaan doen, heb tot nu toe alleen ervaring met gyproc multistuc en na 3 muurtjes verder ben ik beter in geworden maar vind het nog best lastig mee werken, maar dat kan ook denk ik aan liggen dat ik het misschien niet goed roer of iets in die richting.

Ik dank jullie alvast voor jullie advies
ik zal later of morgen foto's posten van de huidige situatie XD.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu