GSXH7498 Bauknecht afwasmachine geeft blijvend een foutcode

Hoesterholt

  • #1
Hallo, ik heb een Bauknecht gsxh 7498 afwasmachine staan die van het ene op het ander moment een foutcode geeft (service nummer: 8546 749 01760). Het startlampje knippert tik tik --- tik tik --- tik tik --- etc. en tegelijkertijd staat het spoellampje te branden.

Heeft iemand een idee wat dat apparaat me probeert te vertellen?

Alvast bedankt voor suggesties,

Hans Oesterholt
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Als u het aantal keren wat die knippert telt of code wat die geeft kunnen we meer info geven.

Heeft u al geprobeerd te resetten/
 

Hoesterholt

  • #3
Ehm, ik val in herhaling, maar het knippert permanent door: knip knip -- knip knip -- knip knip. En het eerste ledje van het programmadisplay: spoelen, staat aan.

Een reset: is dat 5 seconden de startknop indrukken?

--Hans
 

Hoesterholt

  • #4
Oh, en verder dus geen foutcodes. Ik heb ook het zelftest(?) programma gestart: programma op spoelen (ledje 1), uitzetten, startknop indrukken en ingedrukt houden en aanzetten. Dan knippert het startledje in regelmaat en snel en dat blijft verder zo. Er komen geen nieuwe led configuraties uit.

--Hans
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #5
In deze rubriek staan vele soortgelijke problemen: lekkage naar bodembak.

Gebruik de zoekfunctie met "lekkage Bauknecht" of "lekkage Whirlpool".
 

Hoesterholt

  • #6
Hmm, dat zal het wel zijn dan. Ik zal dit weekend eens even de bodemplaat gaan inspecteren. Hartelijk dank!
 

Hoesterholt

  • #7
De bodemplaat was nat. Ik heb hem drooggemaakt en het apparaat werkt weer; maar na 1 wasbeurt is er toch weer wat water op de bodemplaat. Veel is het niet, maar als het zich gaat opstapelen, dan zal het probleem zich gaan herhalen.

Nou verdenk ik het volgende: Aan beide kanten (rechts en links) komen op de bodemplaat twee slangetjes uit. Zou het zo kunnen zijn, dat deze verbonden zijn met de twee ronde uitsparingen aan de binnenkant van de afwasmachine? Ik weet niet hoe die dingen heten, er zitten plastiken 'zeefjes' in, die je eruit kunt draaien. Rechts heeft achter het zeefje direct een soort stopje zitten. Links had een "papierachtig" afdichtsel. Denkend dat dat vuiligheid was heb ik dat papierachtige "filter" vernietigd. Dat zou natuurlijk nu de lekkage kunnen veroorzaken?! Als ik met mijn vingers in de uitsparingen voel (na de "zeefjes" eruit gehaald te hebben), voel ik rechts een gat naar boven en links een gat naar me toe; half naar onderen. Kan dat de problematiek veroorzaken?

Zo ja, wat zou ik er dan aan kunnen doen? Is zo'n papierachtig filter nieuw te koop oid?
 

Witte Hond

  • #8
Deze slangetjes zijn je overloop, dus als het water in de vaatwasser te hoog wordt zal de vaarwasser hier zijn overtollige water afvoeren naar de bodemplaat.

Hier zitten geen filters of iets dergelijks in.

Controleer als de vaatwasser draait waar de lekkage vandaan komt. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het water via je overloop komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu