Grind verwijderen klein dakje.

Didier

  • #1
Ik heb aan de voorkant van mijn woning (beschut achter een muur) een klein stukje dak waarop grind is gestort. ik ben begonnen met het schoonmaken van het grind. Maar oh wat een werk. Nu vroeg ik me af, kan ik dat grind er gewoon afhalen. Eventueel (met rubberen blokjes eronder) een lattenframe neerleggen. Ik hoorde dat dat nodig was.
 

Henk E

  • #2
Dat grind ligt er niet voor niets, het zorgt ervoor dat je dakbedekking niet de lucht in gaat bij storm, (dit is mij verteld door een dakdekker vorig jaar bij ons) en dat geldt dan ook voor je lattenframe denk ik.
Ik wou er geen grind op hebben en er liggen nu tegels 30x30 cm op met een onderliggende afstand van 80 cm.
 

Didier

  • #3
Als het alleen gaat om het wegwaaien is dit geen issue. Het ligt helemaal tussen vier muren. Dus geen wind. door de latten neer te leggen wordt het ook nog eens belast. Is wegwaaien het enige probleem ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Als u daar wat dikkere hardhouten tegels, latten of planken op legt gebeurt er niets met het dak, denk aan minimaal 18 mm hardhout.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Tussen vier muren kan je best wel eens wat windzuiging krijgen. Wat je erop legt moet dus even zwaar zijn als het grind.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu