Grenen vloer op originele oude houten vloer lijmen

Jorrit

  • #1
Hallo,

Ik wil een nieuwe vloer gaan leggen. Het zijn grenen planken van 20 cm breed met rondom mes en groef.

De vloer die er nu ligt is de originele oude houten vloer op een balklaag (nog helemaal in orde) met daarop 9 mm spaanplaat en vervolgens zeil/linoleum (gelijmd).

Kan ik de grenen planken hierop lijmen? Of kan ik het beter los leggen evt. m.b.v. parketveren?

Alvast bebankt

Groeten Jorrit
 

Pepjo

  • #2
Beter los leggen, ivm de werking van het hout. Inderdaad de veren gebruiken die je al aangaf, tussen muren en vloer.

Ik zou tussen de ondergrond en de nieuwe vloer wel een isolatie-laag leggen tegen het "klepperen" van de vloer.
 

Jorrit

  • #3
Dank voor de reactie!

Wat bedoel je precies met "klepperen"?

En die isolatielaag, in de vorm van een folie of meer een soort vilt of schuimplaat?

Hoe zit het dan met de oude vloer eronder, qua vocht (de kruipruimte eronder is geventileerd en de gond is droog).
 

Pepjo

  • #4
Met klepperen bedoel ik contactgeluiden, de nieuwe vloer ligt los, je moet er een demper tussen leggen.

Bijvoorbeeld de beruchte groene platen van geperste houtvezel.

Je ondervloer is nu al vrij vochtdicht afgesloten (zeil) dus als je nu geen problemen hebt, lijkt het me stug dat die gaan ontstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu