Grenen vloer leggen - zeil laten liggen?

Dondeber

  • #1
Ik ga een grenen vloer leggen op de slaapkamer waar nu zeil ligt. Kan ik het zeil laten liggen? Hier een Solidbase ondervloer opleggen en daarna de houten vloerdelen. De leverancier van het hout raadde me aan het zeil te verwijderen. Omdat het kan glijden! Het lijkt me ook een een laag die weer een functie kan hebben. Het glijden kan ik verhelpen door de vloerplaten met wat montagekit vast te leggen? Wat is een goed advies hierbij. Een tweede vraag; wat is een mooi afwerkprofiel onder, of bij de deur. Ik stop met de houten vloer, bij de overgang naar de gang, waar het zeil verder gaat. Bernadette
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Als u de ondervloer vast legt met wat dotjes lijm is het op zich geen probleem het zeil te laten liggen.
Als het zeil los ligt zou ik het wel verwijderen.

De overgang maak ik meestal door uit de dorpel een gedeelte weg te frezen waar de nieuwe planken dan onder kunnen steken.

 

Dondeber

  • #3
Oke, dank. Er ligt nu nog geen dorpel, het is een goed idee er naar uit te kijken. Ik was tot nu toe aan het kijken naar profielen die je kunt kopen, ik vond tot nu toe niet een mooi profiel. Ik denk dat dorpels mooier zijn.

Heeft het zeil nog een toegevoegde waarde mbt isolatie? Of om de betonnen vloer te verbeteren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu