Gording aanpassen i.v.m. dakraam

MR. B

  • #1
Ik heb een nieuw velux dakraam welke de huidige moet vervangen. Echter is de nieuwe 4 cm langer. Dit betekend dat ik iets met een bestaande gording moet doen. Deze zijn 70mm dik. Ik heb een paar ideeën:


A:
Nu zou ik uit de bovenste en de onderste gording een sleuf kunnen freezen zodat ik totaal 4 cm meer ruimte boven en onder heb. Is op zich goed te doen, maar niet echt zoals het hoort denk ik.

B: De onderste gordng doorzagen en onderlangs een nieuwe er langs af schroeven. Ongebruikelijk volgens mij? Zie foto 2 als voorbeeld.



C: Meer zoals ik het her en der op internet gezien heb. De gording ondersteunen en 2 "Slapers" monteren langs de afgezaagde delen met beugels. en steunend op de gordingen boven en onder de afgezaagde gording. Wel het meest rigoreuze van de 3 opties.



Hartelijk dank alvast voor de adviezen
 

Kluszot

  • #2
Optie 3, zo hoort het.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #3
Het nieuwe raam klopt dat een beetje met de maten van de dakpan?
 

MR. B

  • #4
Ja, het nieuwe raam is maar 4 cm langer en daar is genoeg plek voor tussen de dakpannen.
 

Willem52

  • #5
Hoi,

De enige goede oplossing is voorstel 3.
Ook klussers moeten professioneel werken. Van goed vakwerk heb je altijd plezier en geen omkijken naar.
 

MR. B

  • #6
Uiteindelijk echt niet goed nagedacht toen ik het raam kocht. We hebben namelijk ook zonnepanelen en die liggen flink in de weg voor een nieuw (groter) raam en om er überhaupt bij te kunnen.

Dus een professional het raam in de noordzijde waar nog geen raam zat laten plaatsen. 2 uurtjes werk en prachtig. Erg leerzaam geweest. Soms kun je jezelf flink overschatten
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu