Glasvliesbehang op betonnen plafonds

Sleinad

  • #1
Mijn schilder kwam met het geniale idee om op de betonnen plafonds galsvliesbehang aan te brengen.
Schilder gaf aan dat er van te voren dan wel even de naden dicht gezet moesten worden.

Echter gisteren kwam schilder kijken en zegt hij dat er eerst gestuct moet worden alvorens de glasvlies aan te brengen!!

Klopt dit, kan er niet gewoon glasvlies op beton worden aangebracht?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
U heeft waarschijnlijk spack-gespoten plafonds ( structuur ).

Hierop is het slecht hechten voor glasvezelbehang, waarvoor u een abslouut gladde ondergrond nodig hebt.

Jammer dat de schilder u dat niet van te voren heeeft aangegeven.

Soms ( in een trappenhuis dat is gespackt ) schuren we met zeer grof schuurpapier op een plankje de oppervlakte zo glad mogelijk.

Daarover brengen we dan dik glasvezel aan, zoals u dat wel tegenkomt in ziekenhuizen en kantoren.

In een woonkamer ziet u echter veel meer en verblijft u ook vaker, dus een gladde ondergrond als basis is daar voor glasvezel wel op zjn plaats.
 

Hvb83

  • #3
Inderdaad jammer dat dit niet van tevoren is verteld / gevraagd door de beste man. Maar elke oneffenheid ga je zien, geloof me. Bij mij is het toendertijd ook door een vakman gedaan, op een vers gestuct plafond. Hij had 1 dun randje van het afrijen vergeten weg te schuren, dat tekende zich daarna gewoon door het weefsel heen.

Uiteindelijk is het wel opgelost, maar met een gespact plafond zou ik dus zoals de vakman hierboven al aangeeft zeker niet doen zonder het glad te maken.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
U heeft gelijk vooral die gladde ondergrond te benadrukken: werkelijk elk pukkeltje is door het glasvezel zichtbaar. Als die op de "goede" plek zit, kunt u zich daar mateloos aan ergeren, omdat de rest een mooi egaal oppervlak vertoont, vooral met een zijdeglans muurverf als afwerking.

Op een reeds gespackte ondergrond valt dat na schuren hiervan niet echt op, omdat het totale oppervlak dan als structuur door het vezel zichtbaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu