Glasvezelbehang op plafond?

Jspost

  • #1
Er staan al flink wat vragen over zichtbare naden tussen de met structuurverf behandelde plafond gipsplaten, maar ik heb ze allemaal doorgelezen en mijn vraag is een wat vrije variant van de diverse suggesties:

In mijn gipsplatenplafond heb ik met bandjes en gipsplaatvuller geprobeerd onzichtbare naden te krijgen, en daarna met structuurlatex geverfd. Het resultaat is inderdaad zeer teleurstellend: de aansluitingen en hoogteverschillen krijg ik met geen mogelijkheid onzichtbaar. Het stoort me zodanig, dat ik overweeg om de hele handel te schuren, om de naden toch glad te krijgen. Een klus waar ik niet echt naar uitkijk.....

Ik lees op het forum dat stucadoors glasvezelbehang soms als basis ondergrond gebruiken, dus de moeite waard om eens bij jullie te informeren:

Als ik het plafond met glasvezelbehang (over de bandjes, gipsplaatvuller en latex heen) aanbreng en daarna nog een laag structuurlatex eroverheen zet, hoef ik wellicht niet helemaal te schuren voor een acceptabeler resultaat. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Of is het niet anders en zal ik de schuurmachine ter hand moeten nemen?

Bedankt!
 

Gerrit

  • #2
Wij hadden hetzelfde probleem.

De gaasbandjes zijn er af gehaald, de naden nog een keer behandeld en daarna is er glasvezelbehang geplakt. dit moet gebeuren met een speciale lijm hiervoor, te verkrijgen bij de bouwmarkt en veel doorzettingsvermogen, maar dan is het resultaat verbluffend goed.

Sukses
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu