Glasvezel over plinten

Obbie

  • #1
De vorige bewoners van ons nieuwe huis hebben het tapijt over de plinten geplakt met als gevolg erg veel lijmresten op de plinten. Dit geldt voor de gehele bovenverdieping. Deze plinten zijn moeilijk te verwijderen omdat we door de lijmresten de schroeven niet meer kunnen traceren. Ik heb een stuk plint geprobeerd te verwijderen, maar dit kan alleen met een koevoet en grof geweld met als gevolg grote gaten in de wanden.

Vraag is of we het glasvezelbehang ook over deze plinten kunnen plakken en dit vervolgen kunnen verven (o.i.d.)?
 

EdP

  • #2
Die lijmresten zijn wellicht toch te verwijderen met het juiste oplosmiddel. Als ik nu lieg, dan lieg ik in commissie, toevallig zag ik het vandaag op de buis: is het bruin, dan met afbijtmiddel te verwijderen, is het wit, dan met heet water te verwijderen.

Uiteraard valt over smaak niet te twisten, maar ik zou glasweefsel op de plinten niet de voorkeur geven.

O ja, ik heb zelf stiekem ook (bruine) lijmresten op plinten overschilderd enneh, geen centje pijn hoor, vooral als je het mooi glad schuurt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Vaak lukt het met een elektrische verfafbrander, (niet te) warm maken en met een krabber of een scherp plamuurmes de lijm verwijderen.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu