Gladde betonvloer storten op oude tegels

Albertwest

  • #1
Hoi Allemaal!
Ik wil een gladde betonvloer storten over oude, hardgebakken en ongeglazuurde tegeltjes. Het gaat om een hobbyruimte in een jaren 30 huis. De vloer mag max 3 cm hoog worden.
Hoe kan ik dit het beste doen? Is wapening nodig? Hoeveel heb ik nodig? en hoe krijg ik een glad oppervlak?
Graag reactie!
Alvast bedankt!

Groet Ap
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Oude en hardgebakken tegeltjes roept om een foto of betere beschrijving.
Als het zwarte en witte tegeltjes zijn van ongeveer 10 cm in het vierkant zou ik er niets overheen leggen, de hechting op die tegels is minimaal, beter is dat soort tegels eruit te halen.
Ze zijn er trouwens ook in rood/witte uitvoering.
 

Albertwest

  • #3
Bedankt voor je reactie! Inderdaad zijn het dergelijke tegeltjes! Nu kreeg ik al het advies om inderdaad alloes eruit te gooien, zand afgraven en beton erop! Pfffft... :( dan loopt mijn klus mooi uit de hand want dat betekent wéér een bak puin en zand en dan weet ik hoeveel beton etc.!
Is er een simpelere oplossing zonder dat ik dit ook allemaal eruit moet breken? :?:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Als de vloer onder de tegels goed is hoeft die er niet uit, alleen de tegels en de dekvloer eruit tot de onderliggende betonvloer is voldoende.
Gebruik beschermingsmiddelen bij het slopen van die tegels.
 

Kowrds

  • #5
Afhankelijk van het doel van de vloer in de hobbyruimte zou je wellicht kunnen overwegen om de vloer te verhogen met bv underlayment plaat en hier overheen tegelen, laminaat, oid.
 

Ralph

  • #6
Ik zou nix slopen, maar gewoon estrich er in strijken met een estrich wapening 2mm. De vloer mag dan gewoon losliggen. Met 3 cm kan dat net.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu