Gipsplaatmuurtje losstaand

Peyke

  • #1
Hallo,

Op de zolder van houten balken en vloerplaten ga ik een badkamer maken, deze wordt uit gipsplaat gemaakt met wedu plaat op de vloer. Nu komt er een ligbad en een douche in, die aan dezelfde wand komen te staan. Als afscheiding tussen bad en douche zou ik het liefste een "muur" idee willen van 2mtr hoog (hoogte plafond is 2.60mtr). Dit muurtje komt dan niet tot het plafond dus ik kan het alleen maar vastzetten op de vloer en de zijwand, mijn idee was om het van gipsplaat te maken. Er komt verder niets aan te hangen, en wordt geheel betegeld.

Zal dit muurtje stevig genoeg zijn als het alleen maar aan de onderkant en 1 zijkant vast zit? Zo nee, hoe zou ik het dan moeten maken?

Alvast bedankt.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Het valt best zo te maken dat het sterk genoeg is. Maar dan moet je het goed in de houten balklaag en zijwand vastbouten.

Is het niet een idee om een douchedeur te kiezen die de hoek omgaat? Van glas werkt veel ruimtelijker en is een stuk makkelijker (ook kwa waterdichting).
 

Peyke

  • #3
Bedankt voor de reactie, glas kan natuurlijk ook. Mij leek dit echter minder strak uitzien. Maar het geeft inderdaad meer ruimtelijkheid. Misschien toch beter om voor glas te gaan :)
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu