Gipsblokken Muur

201034

  • #1
Hallo daar,

Ik heb de forum doorzocht maar kan niet een antwoord
vinden op mn vragen :

ik ga dus een simpele gipsblokken muur plaatsen , en
wilde het volgende weten :

1 Waarmee dicht ik de naden tussen de blokken? de zelfde lijm?

2 Ik wil de muur gaan afwerken met Latex , maar is de muur
glad genoeg om dat meteen tedoen?
Zo niet , wat zijn de alternatieven? Wilde eigenlijk niet aan stuc
werk beginnen.

3 Wat is een goed voorstrijkmiddel?

4 Wat is de meest stofvrije manier van het zagen van gipsblokken?

Alvast bedankt.

P
:D
 

Droid

  • #2
Als je de naden goed lijmt dan hoef je ze niet dicht te smeren. Beschadigingen bijwerken met rotband, of een ander gipsproduct.


Glad maken van de wand kan met fix&finish. Dat is niet stucen, maar affilmen.

Er zijn honderden voorstrijkmiddelen. Het een goed voor zus, het ander goed voor zo. Ga gewoon naar de bouwhandel en informeer daar.

Zagen met een handzaag. Afval valt dan grotendeels op de grond. Zaag je met een mechanische zaag, dan wordt de stof door de lucht heen geblazen.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #3
Nog wat tips op enkele vragen:

2 & 3: U kunt niet zomaar over gipsblokken sauzen, dus eerst gladmaken met vernoemd product. Daarna moet u, om de zuiging van de fix/finisch binnen de perken te houden, eerst met 15% verdunde latex voorstrijken.

Bekijk het resultaat, en breng zonodig nogmaals een verdunde laag op en daarna de definitieve onverdunde deklaag.

4. Koop een speciale gipsblokkenzaag. Deze is grofvertand en u werkt er vlot mee. Een gewone handzaag kunt u na 2 blokken weggooien.
 

Stolsel

  • #4
Kees de schilder schreef:
Nog wat tips op enkele vragen:

4. Koop een speciale gipsblokkenzaag. Deze is grofvertand en u werkt er vlot mee. Een gewone handzaag kunt u na 2 blokken weggooien.
Viel mee hoor... Mijn handzaag deed het nog best na mijn geplaatste wandje van bijna 10 m2. Zelfs daarna wilde het ding nog wel een houten blokje doorzagen. Ik heb geen hardpoint zaag, dus kan 'm prima (laten) slijpen.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Je blijft altijd bofkonten houden: 10m2 blokken zagen met een gewone handzaag en dan ook nog een blokje hout...
 

Droid

  • #6
Als je met je handzaag alleen gips blijft zagen gaat ie wel wat langer mee... maar probeer er geen aftimmerlatjes meer mee in verstek te zagen, haah
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu