Nieuw onderwerp Reageren
IChouffe

IChouffe op 17 Mei 2015, 20:57   Gipsblokken L-muur aansluiten op gipsblokken muur
Beste klussers,

Ik wil een L-vormig muurtje plaatsen opgebouwd uit gipsblokken. Dit muurtje grenst aan één zijde aan een ander gipsblokkenmuurtje. Zie de tekening en foto voor verduidelijking:

In rood de muren die ik wil plaatsen, in blauw bestaande hydro gipsblokken (badkamer).

Op de foto is met oranje lijnen ingetekend waar de muur moet komen

Nu heb ik de volgende vragen:
1. Welk type gipsblok kan ik het beste gebruiken? In het huis zijn gebruikt voor een aantal wanden: Knauf Isomur Licht 640x501x7 en Knauf Isomur zwaar 450x501x7. Voor de badkamer de hydromuur versie. Wat is het verschil tussen de Licht en Zwaar versie van gipsblok? Het hoeft geen geluidsisolerende wand te worden, dus ik dacht zelf aan de normale witte Isomur Licht blokken

2. Hoe kan ik de verbinding maken met de bestaande hydromuur? De bestaande muur is bekleed met een korrelpleister. De nieuwe muur met veerankers vastzetten? en de naden opvullen met PUR en afwerken of afvullen met lijm vermengd met gips (rotband oid)? Of vertanden met bestaande muur? Hoe kun je het makkelijkste een vertanding in een bestaande muur maken?

3. Hoe breng je het makkelijkste elektriciteitsbuizen aan in een gipsblokken muur? Ik lees twee mogelijkheden: verfkrabber of met een sleuventrekker.

Alvast bedankt!

Klusservice Klusidee
Klusservice Klusidee

Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen

IJkenhout
Vaste beantwoorder Moderator

Regio Rijnmond
IJkenhout op 15 Juni 2015, 16:39  
Normale gipsblokken zijn voldoende. Vertanden is het beste, maar lastig. Met veerankers kan ook, maar de naad zal gaan werken. Goed gaas erover en heel de wand stucen of de naad laten zitten.

Sleuven maken in gipsblokken heb ik zelf geen ervaring mee. Ik denk dat het met een verfkrabber nog best een klus is, maar daar kom je snel genoeg achter Wink

Naar boven
Nieuw onderwerp Reageren
Pagina 1 van 1

Klusadvies: Gipsblokken L-muur aansluiten op gipsblokken muur

Klusadvies: Gipsblokken L-muur aansluiten op gipsblokken muur
Gerelateerde onderwerpen Reacties Laatste Bericht
Geen nieuwe berichten Hoe nieuwe gipsblokken aansluiten op bestaande gipsblokken 1 04 Juni 2014, 20:28
Gipsblokken Muur 5 20 Juli 2010, 09:44
Inbouw WC aan gipsblokken muur? 9 07 Augustus 2007, 20:46
Bevestiging aan muur van gipsblokken 1 27 Januari 2005, 22:32
Geen nieuwe berichten Gipsblokken muur gescheurd 6 30 November 2017, 12:31
Geen nieuwe berichten Oeps... een gat in de gipsblokken muur 7 30 Juli 2016, 20:38
Geen nieuwe berichten Bestaande gipsblokken muur met 15 cm verlengen, hoe? 2 15 Augustus 2012, 16:00
Geen nieuwe berichten Muur stuken van gipsblokken. Hoe voorbehandelen? 3 09 Mei 2016, 10:33