Gips wand op verdiepingsvloer - volgorde van opbouw

BartS

  • #1
Hallo,

Excuses: dit topic heb ik ook in "Verbouwing" staan, maar realiseerde me dat het misschien beter hier past (of bij "Vloeren"?).

kan iemand mij advies geven over het opbouwen van scheidingswanden op een (beton)vloer.

In mijn verbouwde huis wordt de verdiepingsvloer als volgt opgebouwd: vloerbalken (75x225) - underlayment - stroken tbv geluidsisolatie - lewisplaten met 5cm beton waarin vloerverwarming.

De scheidingswandjes op deze vloer worden in hsb met gipsplaten uitgevoerd. Nu kan ik volgens mij op een paar manieren te werk gaan:

1. ribben op de vloer schroeven ter plaatste van de wanden, en daartussen de lewisplaten leggen. dan de slangen voor de vloerverwarming door de deuropeningen naar de verschillende kamers leiden.
2. lewisplaten leggen. Daarop de slangen leggen, ook ter plaatste vaqn de wanden vrijhouden, dus door de deuropeningen naar de kamers. Na het storten van het beton de ribben op de vloer bevestigen met slagpluggen en lijm.

Wat is het beste? Zijn er betere methoden die ik over het hoofd zie?

Vriendelijke groeten,
Bart
 

Betweter

  • #2
2 Als eerst de lewis plaatjes legt en afstort word gewicht van de vloer en de belasting beter verdeelt over de vloer balken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu