Geverfde muur behangen II

SolitaryGround

  • #1
Gisteren hebben mijn ouders de sleutel gekregen van ons nieuwe huis. Gisteravond bij het bekijken van de kamer bleek de geverfde muur toch wel erg lelijk te zijn (er is heel overduidelijk te zien waar vroeger het ventilatiesysteem heeft gehangen). Tevens zat er een duidelijk barst in de verf. Toen ik achter de verwarming keek zag ik daar behang zitten waar dezelfde verf op zit, dus ik dacht eerst dat de hele muur behang was met verf.

Vanmorgen ben ik bij de scheur begonnen met het verwijderen van de verf en er bleek geen behang onder te zitten.
Van eenderde van de muur kwam de verf zonder moeite af, de rest van de verf lijkt toch wel erg vast te zitten.
Ik weet niet zeker wat voor verf het is: het is witte verf en ik was vanmiddag helemaal wit door de rotzooi die er vanaf komt. De verf voelt glad en hard aan en bevat bobbels over de hele muur. De verf komt er in redelijk grote stukken van af, tot stukken van 10 bij 10 cm.
Hoe kan ik de rest van de muur het beste schoon krijgen?

Zodra de muur schoon is en weer vlak wil ik de muur behangen. Moet ik nog iets speciaals met de muur doen om ervoor te zorgen dat de muur de behanglijm plakt en mijn behang er niet na een maand al vanaf komt vallen? (aangezien de verf zo slecht gehecht is aan de muur)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Plaats even een paar foto's van de muur waar duidelijk de stukken die er af vallen te zien zijn en van de structuur van het spul dat op de muur zit.
 

SolitaryGround

  • #3
Ik zal kijken of het vanavond lukt om een aantal foto's te plaatsen.
 

SolitaryGround

  • #4
Hier zijn de foto's:



 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Het lijkt me beton-email te zijn, dat is knetterhard.
Met een elektrische verfschraper met daarin een mes met widia snijpunt is het relatief gemakkelijk te verwijderen, het mes zo houden dat u net onder de laag beton-email blijft, met enige oefening moet dat lukken.

Zoiets als hier onder:

 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #6
Als u de ondergrond geheel ontdaan is van alle ongerechtigheden controleert u of de ondergrond niet poedert ( dit ivm het loskomen van grote stukken ).

Dit controleert u door een stuk tape op de ondergrond te plakken en deze er in 1 beweging af te trekken. Komt de ondergrond mee dan moet u fixeren.

Goed de gebruiksaanwijzing volgen voor wat betreft de droogtijd, want het middel moet de tijd hebben voldoende diep in te dringen en vast te zetten.

Daarna voert u oppervlakte reparaties uit ( gaatjes e.d. vullen ) Omdat deze sterker inzuigen dan de rest strijkt u de ondergrond voor met verdunde behanglijm. Daarna kunt u behangen.

Neem bij voorkeur voor een onstabiele ondergrond glasvezel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu