Geur uit spouwmuur

ChristiaanK

  • #1
Goedmiddag allemaal,
Ik ben al maanden op zoek naar een antwoord op de volgende vraag. Wij hebben al lange tijd een rare geur in onze hal. Het is geen rioollucht, maar een beetje de geur van oude gymschoenen. Na lang snuffelen langs muren en plinten heb ik de bron weten te vinden. De geur komt uit een kier in de meterkast. Het is een kier naar de spouwmuur. Ik heb ook aan de buitenkant van ons huis aan de muren gesnuffeld. Op sommige plekken kan ik de geur ook bij een paar kieren aan de buitenkant ruiken. De geur is er niet altijd. Soms is hij zelfs gewoon een paar dagen weg. 's Morgens is de geur het sterkst, maar dat kan komen omdat de lucht de hele nacht minder bewogen heeft door rondlopende mensen. We hebben er al een ongediertebestrijder bij gehaald maar die heeft na een onderzoek aangegeven dat we absoluut geen last hebben van ongedierte zoals huisspitsmuizen of steenmarters, etc. Weet iemand in welke hoek ik het nu moet zoeken? Ik lees veel over het riool, maar het is zeker geen rioollucht.
 

Pirke

  • #2
Christiaan,

heeft je spouw open stootvoegen voor ventilatie?
Zo nee, dan zou ik die maken.

Kijk even langs de buitenmuur of er aarde boven het maaiveld tegen de gevel ligt. B.v. door een plantenbak. Hierdoor kan vocht doortrekken.

Als dit allemaal geen probleem zou moeten zijn, dan zou ik even iemand laten kijken naar de pannen op je dak , en of er geen water (na een regenbui) boven de spouw inloopt. Soms hoeft een pan maar een beetje te verwaaien en het is kassa.
Kan een dakgoot lek zijn?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #3
Is je kruipruimte geventileerd. Dat kan je zien of er in de muren even boven het maaiveld roostertjes zijn aangebracht. Het zou iets te maken kunnen hebben met de wind die op de woning drukt.
Van welk jaar is de woning.
 

ChristiaanK

  • #4
Ik ben er inmiddels achter wat het is. Het zijn toch huisspitsmuizen. Dat dacht ik vanaf het begin al, maar een ongediertebestrijder vond geen keutels. Inmiddels heb ik diverse huisspitsmuiskeutels in het kleine schuurtje gevonden. De geur daar is identiek aan de geur in de hal. Nu alleen deze beesten nog weg zien te krijgen :?
 

Millew

  • #5
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu