Gespijkerd houten vloer verwijderen (met behoud van vloer)

Jeroenek

  • #1
Hallo,

In mijn woning ligt een mooie houten vloer, geplaatst in de jaren 70.

Nu moet de woning gemoderniseerd worden en dient de vloer eruit gehaald te worden om de CV leidingen te vervangen (helaas geen kruipruimte aanwezig) en de ruimte onder de vloer te isoleren.

Elk vloerdeel van de houten vloer is gespijkerd (zie foto). De spijkers zijn lang, ze steken zeker 3 cm in de ondervloer. Natuurlijk zijn de vloerdelen er goed uit te slopen met een breekijzer, maar ik wil graag de vloer behouden zodat ik deze na de werkzaamheden weer terug kan plaatsen.

Is er een manier om de vloerdelen los te krijgen zonder ze te beschadigen/slopen?

 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik heb een dit type tang aangepast. Een punt in de bek gelepen. Voor vloerdelen werkt het prima.
Maar jij moet misschien de bek nog wat scherper maken zodat je onder de kop van de nagels kan komen en je zal wat onder de kop van tang moeten leggen zodat je niet op de messing steunt.
 

Tiho

  • #3
Meestal lukt dat ook met een zijkniptang. Onder de spijker knijpen iets wat hoger is ertegenaan duwen. Bv handvat van een schroevendraaier en dan als hefboom de achterkant van de tang naar beneden duwen.
 

Techno tim

  • #4
Een spijkertrekker te huur en te koop.
 

Jeroenek

  • #5
Super, bedankt voor de hulp!

Met deze tips kom ik zeker verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu