Gek van kleurverschil RAL9010, Acotint etc...

Red

  • #1
Bij het binnenschilderen van mijn huis wordt ik langzamerhand gestoord van het feit dat de verf winkel niet in staat blijkt om verspreid over meerdere maanden mij 1 kleur verf te leveren... namelijk Rubol Satura 9010.

Het valt mij op dat ik diverse kleuren heb gekregen en de aanduidingen op de blikken zijn ook niet altijd hetzelfde. Nl Rubol Satura Acotint 9010, Rubol Satura Plus 9010 (zonder Acotint) en vandaag weer Rubol Satura Plus Acotint 9010. Die laatste is meer cremé dan de blikken die ik een paar weken terug heb meegekegen (RubolSatura Plus 9010) deze waren namelijk witter.

Andersgezgegd wat moet ik nu tegen de verfwinkel zeggen om exact dezelfde kleur te krijgen, ipv iedere keer een andere variant in wit, ik wordt er dood moe van. Ik ben de hal met 5 deuren aan het aflakken en ik wil er niet nog een 3e keer overheen om de kleur uniform te krijgen.

Bijna alle Sikkens binnen en buiten verven die ik het afgelopen jaar heb meegekregen hadden de aanduiding Acotint (Pasta mengmachine), alleen de 2 blikken zonder deze aanduiding vallen zichtbaar witter uit. En in een kleine hal, met veel hout valt dat echt wel op.

Daarnaast dekt super wit niet zo goed op cremiger wit.
 

Pepjo

  • #2
Het lijkt me vrij duidelijk : één verfsoort met één kleurnummer.
Ik zou kijken naar welke soort er nu het meeste oppervlak in beslag neemt, en daar verder op borduren.

En dus niet meer drie verschillende (sub)soorten nemen.
 

Red

  • #3
Das helemaal, waar maar in juni ben ik met schilderen begonnen en toen kreeg ik Satura mee.

Weer aan paar weken later, was Satura uit het programma vanwege millieu toestanden en kreeg ik Satura Plus mee, maar altijd kleur 9010.

EN wanneer ik nu de blikken bustudeer, zie ik bij de meeste blikken (ook die van het buiten schilderwerk van de afgelopen jaren) de toevoeging Acotint (dat is klaarblijkelijk de gebruikte mengpasta van de mengmachine) maar uitgerekend de blikken waarop de toevoeging Acotint ontbreekt is het wit super wit ipv de 9010 die ik gewend was, en dat is best ***ig indien je eerst alle kozijnen met het ene gedaan hebt en nu het laatste kozijntje in de hal met de deuren nog moet... :?

En wat schets de verbazing, nu stonden vandaag er toch weer gewone satura blikken in de winkel, die hij mij mee wilde geven...dat heb ik dus niet gedaan ik blijf nu bij de Satura Plus, die overigens in de praktijk echt anders aanvoelt en een langere droogtijd heeft.

Achteraf had ik beter bij vakhandel leverancier een blik van 5 liter kunnen kopen, dan had ik tenminste één en dezelfde kleur gehad.
 

Willlem

  • #4
Gewoon terug gaan met je nieuwe pot en de pot waarmee je al geschilderd hebt. De verkoper zal de goede kleur namaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu