Gat achter mozaiek tegels bij douche

Sherry

  • #1
Goedemorgen,

Ik zit met een raar probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen. We hebben een badkamer met mozaiek tegels, geplaatst door eerdere bewonders. Bij de douche gedeelte merkte ik een barst tussen de onderste laag van mozaiek tegels en de laag daar boven. Als ik erop klopte hoorde ik een hole geluid. Daarnaast zag ik dat de kit schimmel bevatte.
Een duidelijk geval dat de achtermuren dus nat zijn.
Ik heb netjes de kit weggehaald en voila, er kwamen gelijk ook twee losse mozaiek tegeltjes mee (1.5cm bij 1.5cm).......en daar zag ik het, een gat.
Met andere woorden, de laatste laag mozaiek tegels zijn nooit goed vast gezet tegen een muur.

Ik ben begonnen door een deel van de voeg (waar er nog wel tegeltjes hangen) weg te halen. De gat is schoongemaakt en voorbehandeld. Deze wil ik vervolgens met roodband gaan vullen en vervolgens na uitdroging de kleine weggevallen tegeltjes weer terug plakken. Daarna alles opnieuw vullen met waterdicht voeg en sanitair kit.

Het is niet de beste oplossing, maar ik heb echt geen idee hoe ik dit anders moet aanpakken....behalve het hele gebied opnieuw tegelen, maar door tijd en geld gebrek (laatste twee weken van zwangerschap) ben ik aan het bovenstaande begonnen.
Jullie hulp stel ik zeer op prijs.
 

Fiesiekus

  • #2
Gat....wat zat er achter het gat? Waar is de rest van de tegeltjes tegenaan geplakt (gipsplaat??).

Overigens is roodband niet de beste keuze voor deze hoek; beter cement.
 

Sherry

  • #3
Achter gat zit een betone muur. Denk dat de andere tegeltjes tegen stukwerk zitten of cement, maar kan dat moeielijk zien. Kennis van materiaal heb ik ook niet echt.
 

Droid

  • #4
Dan kun je beter eerst informeren, in plaats van meteen doen.

Rotband is een gipsproduct. Dat rot in een vochtige omgeving weg. Vandaar dat Fiesiekus aangeeft dat je beter cement (gebonden product) had kunnen nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu