Gasbetonmuur bouwen

Spekkie24

  • #1
Beste klussers,

Ik heb een vraag. Ik wil in mijn slaapkamer een hele wand als kast gaan gebruiken. De wand heeft een breedte van 2,90 meter.Ik wil het volgende doen.

Ik wil in het midden een muurtje maken van gasbeton of iets dergelijks. Dit muurtje moet ongeveer 1 meter breed zijn. Links en rechts van dit muurtje komen dan van harmonikadeuren die in het midden naar buiten klappen. Ja kan dan dus de hele ruimte erachter als kast gebruiken.

Dit muurtje moet van de grond tot aan het plafond komen. Ten eerste welk materiaal moet ik gebruiken als ik er ook een LCD tv aan wil gaan hangen? Dit ivm het gewicht hiervan.

Ten tweede, hoe zorg ik er nu voor dat dit muurtje (helemaal tot aan het plafond) niet omvalt. Ik heb al eens iets gelezen over dat ik de blokken in een goot moet zetten. Komt die goot alleen aan de onderkant of ook aan de boven- en zijkant? MOet ik de blokken in de hoeken vastzetten met winkelhaken aan het plafond en vloer?

Ben benieuwd.
Mark.
 

Fiesiekus

  • #2
Als aan de achterzijde een kast komt, zou ik aan die zijde een paar balken tussen plafond en vloer plaatsen en daaraan de LCD afhangen (bouten door de betonblokken heen) en de gipsblokken verankeren (2 x 2 ankers bijv.). Geen enkel risico daarmee lopen. Dan kan je de blokken ook in de dunste uitvoering aanschaffen; 2 vliegen in 1 klap.
 

Spekkie24

  • #3
Fiesiekus bedankt voor de snelle reaktie.

Bedoelde je dat ik de bouten helemaal door de muur en door de balken heen schoef? Dat is dan vast voor extra stevigheid.

Over die ankers...zijn dat ankers in de vloer of ankers die vastzitten aan de muur achter de gasbetonmuur?

Groet,
Mark.
 

Fiesiekus

  • #4
Ankers aan de verticale balken.
 

Spekkie24

  • #5
Bedankt fiesiekus. Ik ga het proberen. Zal alleen nog ff duren. Ik laat het weten als het gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu