Garderobe kast staat erg scheef, hoe kan ik dit oplossen?

Botje4u

  • #1
Mijn garderobekast is erg scheef gaan staan na verplaatsen. Het is een kast dat bestaat uit 2 delen; één hanggedeelte en één leggedeelte. Het hanggedeelte(links) is 2 maal het leggedeelte. De kast staat erg naar de links en de achterkant is losgelaten. Het gaat om een kast die bestaat uit spaanplaten. Hoe kan ik dit het beste corrigeren? En welke materialen heb ik nodig?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
IK denk dat het het makkelijkste is om de kast met de voorzijde op de grond te leggen en de kast goed haaks in positie te leggen. Even een kruismeting doen. Vervolgens zet je de achterwand er weer in door hem rondom met voldoende spijkertjes vast te zetten. Alle eventuele zichtbare bevestigingen aan de zijkant (soms achter een afschermdopje) ook weer even goed vastzetten.

Kast weer overeind en dan weer op zijn plek, staat hij dan nog scheef dan verhelp je dat door aan een zijde bijvoorbeeld een stukje hardboard of triplex onder de ene zijkant te leggen.
 

Botje4u

  • #3
Bedankt Frank, maar misschien heb ik de vraag niet goed gesteld. Mijn kast staat namelijk niet zomaar scheef, hij is enorm instabiel. Als ik tegen de zijkant duw, beweegt de hele kast mee.
Hoe los ik dat op?
 

Pigion

  • #4
Je schrijft al dat de achterwand heeft losgelaten. Een goede achterwand is absoluut noodzakelijk voor stabiliteit. Heb je dat al uitgevoerd?? Frank heeft uitstekend beschreven hoe je dat kan doen. Misschien moet je voor het voorover neerleggen eerst de deuren eruit halen.
Vervolgens controleer of de ondergrond vlak is, eventueel opvullen met een stukje stevig karton, board, triplex.
Uit je vraagstelling blijkt dat je niet veel weet van de basics van klussen.
Kan je niet regelen dat iemand je helpt?
Pigion
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Pigion schreef:
Misschien moet je voor het voorover neerleggen eerst de deuren eruit halen.
Vervolgens controleer of de ondergrond vlak is, eventueel opvullen met een stukje stevig karton, board, triplex.
Pigion
Nee, de greepjes er even afhalen en de deuren gewoon even met tape vastplakken. En dan de achterwand er in zoals omschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu