Fundering voor tuinhuis

Vistavision

  • #1
Hallo allemaal,

Ik heb voor mezelf een nieuwe uitdaging gezocht, namelijk het ontwerpen + bouwen van een eigen tuinhuis. Ik heb al wel wat kleine projecten gedaan, maar dit is echt de eerste keer voor mij, dus ik hoop via hier wat hulp te krijgen.

Ik hoop al dagen te zoeken naar wat de beste fundering voor het tuinhuis zou zijn. Het tuinhuis wordt 3 x 4 meter, wordt gebruikt voor tuingereedschap en wat fietsen en wordt achterin de tuin geplaatst:



De vloer zelf mogen stoeptegels worden of planken van hardhout. Ik stort liever zelf geen beton als dat niet noodzakelijk is...

Velen adviseren om betonnen opsluitbanden te gebruiken als fundering en daaronder gestabiliseerd zand. Anderen zeggen dat het tuinhuis geplaatst kan worden op een simpele tegelvloer. Echter vraag ik me af of dit stevig genoeg is? Ook kwam ik deze prefab funderingsblokken tegen:



Dit vind ik zelf wel een mooie oplossing eerlijk gezegd. Hebben jullie ervaring hiermee? Is dit kwalitatief goed? Wat adviseren jullie als fundering voor mijn tuinhuis?

Alvast super bedankt voor alle tips!

Groeten,
Mark
 

Willem52

  • #2
Hoi,

Ik heb mijn tuinhuis op een fundering van betontegels 40 x 60 cm geplaatst. Voldoet al 10 jaar.

gr. Willem
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #3
Hangt helemaal af van de grond waar je op gaat bouwen.
hier zakt een stoeptegel zonder tuinhuis ook al langzaam weg in de veenbodem
 

Vistavision

  • #4
Dan ga ik eerst eens even uitzoeken wat voor type grond hier ligt, maar anders zijn stoeptegels wel het makkelijkste! Thanks voor de tips!!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu