Fundering van garage naast huis op heipalen

Dweezy

  • #1
Beste,

Ons huis staat op heipalen. Naast de woning willen we een garage/aanbouw plaatsen.

Lengte van de woning is 8m, en de garage wordt 11,5m.

Nu staan er op de buitenmuur-kant van de garage al heipalen. (Oude bewoners hadden kennelijk ook het idee gehad van een aanbouw).maar aan de kant waar de garage tegen het huis komt staan geen palen, alleen die van de woning uiteraard. Nu komt er aan de woningkant geen nieuwe garagemuur, de bestaande gevel is prima.

Maar! Er komt wel een 15cm betonvloer in. Hoe moet ik dit op de juiste wijze funderen? Buitenkant is geen probleem, die fundering komt op de palen, maar de kant van de woning is een ander verhaal. Ik neem aan dat ik de garagefundering niet kan "koppelen" met de fundering vd woning. En ik wil ook niet dat mijn vloer aan 1 kant gaat wegzakken...

De constructeur moet tzt vast wel komen, maar ik probeer zelf zoveel als mogelijk info te vergaren.

We wonen in zeeland, klei dus.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
De nieuwe fundering kan meestal wel gekoppeld worden aan de bestaande. De nieuwe vloer bv. in een PS-combivloer, waarbij je de liggers inhakt in het metselwerk.

Uiteraard is dit wel afhankelijk van wat de constructeur zegt, want die bekijkt de echte situatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu