Foutcode E 5 Remeha Avanta CW 3

Mr. capone

  • #1
Goede dag

Ik heb een Remeha Avanta CW3 gemonteerd.

Na een paar minuten begint deze te brommen/kloppen en geeft daarna foutcode E 5 (Meer dan 5 maal binnen 1 warmtevraag geen- of wegvallen
van ionisatie).

Wie weet toevallig wat het probleem is en wat ik er aan kan doen.

Alvast bedankt.
 

Xr8

  • #2
Zit de dop van de ontsteekkabel goed op de ontsteekpen? Deze kun je direct zien wanneer je de kap eraf haalt.

Zit de ketel wel aangesloten op een wandcontactdoos met een deugelijke aarding? Verder kan het een CO2 afstelling zijn, dit is zelf niet te constateren, omdat hiervoor speciale meetapparatuur nodig is.

Indien er sprake is van een muurdoorvoer, welke direct boven de ketel naar buiten gaat dan dient er een speciale doorvoer van Remeha gebruikt te worden.

Als het probleem blijft contact opnemen met de leverancier van de ketel.

Succes.
 

Klorissa

  • #3
Ook de gasvoordruk kan een rol spelen,denk aan afblazen bij een te hoge druk,of misschien lucht in de leiding?
 

Mr. capone

  • #4
Ik heb idd een geveldoorvoer met een verloop stuk naar 2x 80 rond.

kunt u ook uitleggen hoe het komt dat als je de luchtinlaat los haalt de ketel wel blijft draaien en geen foutcode E 5 geeft?

mvg
 

Klorissa

  • #5
Waarschijnlijk zit daar het probleem,bij recirculatie werkt het toestel ook niet
Dan werkt het toestel wel met alles aangesloten en de voorplaat eraf,denk ik?Dus goed de installatievoorwaarden lezen,dan moet het miz lukken
 

Grashopper

  • #6
Het lijkt er inderdaad op dat de ketel zijn eigen rookgassen weer opzuigt waardoor de ionisatie te laag wordt en hij in storing valt.
 

Xr8

  • #7
In de installatie voorschriften staat ook expliciet genoemd dat een Remeha muurdoorvoer vereist is bij een situatie waarbij de muurdoorvoer direct boven de ketel zit.

Heb met een Quinta dezelfde problemen gehad, na montage van een originele doorvoer waren de problemen direct over. Bij deze doorvoeren zit er iets voor de rookgasafvoer, wat tegen gaat dat de wind er verkeerd in blaast, dit geeft een verstoring van de vlam, met deze storingen als gevolg.

Succes.
 

Mr. capone

  • #8
Ok ik ga het proberen

bedankt voor de informatie
 

Mr. capone

  • #9
Het is gelukt met de remeha geveldoorvoer

iedereen bedankt
 

Klorissa

  • #10
Bedankt voor de terugmelding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu