Fotohokje voor bruiloft in elkaar zetten

Emphyrio

  • #1
Ik zou voor een bruiloft graag een fotohokje in elkaar zetten. Nu ben ik handig met computers en camera's, dus dat gedeelte is geen probleem. Maar in het bouwen van houten constructies ben ik niet zo ervaren, dus kom ik wat hulp vragen! Kunnen jullie mij op weg helpen met een fotohokje?

En dan het liefst demontabel en makkelijk mee te nemen achterin in een kleine auto.

Wat voor materialen kan ik hiervoor het beste gebruiken? Is er een gemakkelijke manier om de panelen aan elkaar te bevestigen?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Panelen kan je met scharnieren aan elkaar zetten. Als je een lichte constructie maakt van latten en doek, hoef je het niet te demonteren, maar alleen op te klappen.

Eerst even je auto opmeten wat de maximale maat is :)
 

Emphyrio

  • #3
Bedankt voor de suggestie, scharnieren zijn op zich een goed idee. Maar hoe maak ik dan de verbindingen tussen de 4 panelen, de hoeken? Ik zou het er graag netjes afgewerkt uit willen laten zien, moet ik dan profielen gebruiken of zoiets?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Je wilt die scharnieren dus niet in het zicht in de hoek? Dat kan wel als je het correct detailleert. Ik probeer dat soort dingen gewoon uit, dus kan het zo even niet beschrijven. Mogelijk heb je een ander scharnier nodig.

Randafwerking met profielen kan, er zijn verschillende opties.
 

Emphyrio

  • #5
Je maakt me wel heel nieuwsgierig naar die verschillende opties :)
 

Wouts

  • #6
Is het voor (nagenoeg) eenmalig gebruik of voor vaker? Als je in ieder geval een beetje creatief bent, en even bij de bouwmarkt gaat kijken naar bevestigingsmaterialen zouden er een heleboel belletjes bij je moeten gaan rinkelen!
 

Emphyrio

  • #7
Ga ik doen! Wordt vast een leuk fotohokje :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu