Evohome tips

Kockkie

  • #1
Ik heb al aardig wat gelezen over de combinatie van Evohome en vloerverwarming en was benieuwd of er al meer gebruikers ervaring was.

Ik wil boven 4 radiatoren bedienen met de HR92
En de vloerverwarming wou ik dezelfde knop op doen ipv de dure HCE80.
De vloerverwarming van 6groepen word bedient als 1 zone over de gehele benedenverdieping.

Is de HCE80 nodig in dit geval. Sluit de hr92 goed als er alleen boven warmte gevraagd word en beneden niet.

Ik had gelezen dat je beter een aan/uit pakket kan nemen ipv opentherm.
Is dat nog steeds het geval? Ketel is modulerend uiteraard. 2018 Remeha.
 

JeffreyD94

  • #2
De Evo home HR92 werkt in dit geval perfect voor boven.
Voor beneden kun je als ik mij niet vergis de zone/stadsverwarmingsklep van honeywell in de hoofdaanvoer. Deze kan via een draadloze module dan verbinding maken met de evo home hub.

Het probleem dat thermostaatkranen niet goed afsluiten heb ik nooit gehoord, echter wij gebruiken wel thermostaatkranen welke ervoor bedoeld zijn.

De dure vloerverwarmingsunit is bedoeld als de vloerverwarming word opgedeeld in zones, veelal appartementen zie je dit in terug.
 

Bert pit

  • #3
Ik ken de verhalen van mensen die de vloerverwarming met een HR92 sturen. Je kunt dan ook Opentherm gebruiken, maar voor vloerverwarming heeft Opentherm eigenlijk niet veel zin.

Overigens zou ik niet de verwarming van het belangrijkste deel van mijn huis af willen laten hangen van een knop die op twee batterijtje werkt.

De leverancier raadt het ook niet aan en adviseert een klep. Die moet inderdaad met aan/uit worden aangestuurd.
 

Kockkie

  • #4
Dus ik heb de klep nodig met daarbij de bdr91, WiFi pakket en de hr92 knoppen.
En om het soepel te laten werken word het aan/uit pakket geadviseerd of kan de rest open therm werken met de zone klep die alleen aan/uit is.

Bedankt.
 

JeffreyD94

  • #5
Je hebt de klep benodigd. Pas op er is een 3/4
 

Bert pit

  • #6
In het OT protocol zit geen klepsturing. Juist omdat je de scheiding wilt aanbrengen tussen vloer en de rest moet je aan/uit nemen. Stuur je aan op OT, dan heb je momenten dat de klep dicht staat en je CV nog staat te verwarmen.

zie voor meer uitleg: https://www.scribd.com/doc/114043217/Evohome-TT-1120-01
Denk er ook aan dat je een bypass installeert (AVDO)
 

Tomelizabeth

  • #7
Hoi, ik ben ook aan het stoeien met mn evohome set, ligt al vanaf mei in de kast en installeren word nu toch echt wel tijd:-)

Ik heb een
* ketel vaillant hr solide vhr 30-34/3c
* evotouch derde generatie
* 9 hr92 knoppen
* bdr 91
* 22mm zoneklep - Y-VC8615AG1100

situatie zoals die nu nog loopt, er hangt een honeywell chronotherm IV aan de muur.
Kan ik deze straffeloos vervangen (de thermostaatdraad zit er immers al) door een r8810a1018 opentherm, of is op deze plaats nog een bdr 91 (aan-uit) beter?
Benedenverdieping volledig vloerverwarming (1 zone), bovenverdieping radiatoren.
 

Bert pit

  • #8
Aan/uit is beter, zie mijn reactie en link hierboven. Overigens kun je die BR91 ook gewoon bij de ketel hangen. Daar is meestal ook wel 230V in de buurt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu