Even laminaat leggen

EdP

  • #1
Kennen jullie dat nou ook? Op zolder moest het laatste eindje laminaat nog even gelegd worden. Nou, vooruit, dan toch eerst maar even de muur in de structuurverf zetten.

Maar... wat is dát hier? Een los stukje stucwerk, even aansmeren... plok... daar valt het eerste brok stucwerk naar beneden! Goed dan, alle losse delen wegbikken... oe dat is een mooie landkaart geworden...


En even alle stuctips in praktijk gebracht en structuurverf erover...


Ziezo, waar waren we ook weer? O ja, laminaat. Maar wat is dat hier? Dat plankje onder de deuropening, hoort dat zo doorgezakt te zijn? KRAK! Blijven lachen, nu even de houtbewerkings tips toepassen, halfhoutverbinding...


Lijkt misschien wat iel, maar d'r kan een paard op staan (heb geen paard over de vloer overigens) ...


En natuurlijk al die plinten even netjes in de verf zetten.

Ben je zó een paar avonden verder, heb je niks geks gedaan. Wou alleen maar even het laminaat afmaken. Hebben jullie dat nou nooit?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het valt altijd tegen als je een klus(je) doet.

Er zijn altijd dingen die te voorschijn komen terwijl je bezig bent waar je niet op rekende. Maar dat stucwerk is wel een echte tegenvaller...

Netjes opgelost, trouwens, ook dat plankje!
 

Creswim

  • #3
"Ge moogt gerust zijn" zeggen ze bij ons, ik heb dat continu ... :?
 

H@ns

  • #4
Mag ik vragen in wat voor huis je woont?
Zo te zien ééntje van voor de eeuwwisseling (rond 1900)?

Ik zie namelijk een zuiltje naast de deurpost: ->
 

EdP

  • #5
Haha, nee hoor H@ns, dit is er eentje van 1965.

Dat "zuiltje" dat je ziet is (en nou ga ik stamelen) het ont- of be-luchtingskanaal. Het is gewoon lekker in de structuurverf gezet, dus het toont nu iets prettiger.

Z'n voetje moet nog wel een likkie verf, maar nou ben ik dan toch eindelijk eerst het laminaat aan het leggen. Nog een klein stukje maar, maar dat wordt volgende week, ga een weekendje weg.
 

EdP

  • #6
Zo, het zit erin. Toen ik bij de trap aangekomen was moest er van de bovenste tree nog wel even een halve cm af om het niveau gelijk met de plankvloer te krijgen. Dat zet je zo weer een avond achteruit. En natuurlijk moest de schuifdeurwand ook een cm korter, want het is natuurlijk wel mooier om het eronder door te leggen. Ik verzin ze niet hoor.

Gelukkig heb ik m'n volgende klus alweer verzonnen: beneden heb ik me toch verkeken op het hoogte-verschil tussen de gang en de kamer. Mijn eerste gedachte was: een stuk hardboard in de gang om het hoogteverschil te vereffenen, maar toen ik aan het leggen was dacht ik dat het wel meeviel die 2 a 3 mm. Ik moet ook bij m'n eerste gedachte blijven :oops:
Zou ik dat hardboard gewoon los kunnen leggen, of vastzetten met kit o.i.d.?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu