Ervaring met Chinese bosmaaiers

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #1
Ik ben aan het rondkijken naar een bosmaaier om mijn graskanten te onderhouden. Ik ben mijn elektrische trimmer zat.

Bij mijn zoektocht kom ik regelmatig Chinese bosmaaiers tegen met een prijs die rond de € 100,- ligt. Een vergelijkbare merk-machine kost al snel het 3-4 voudige.

Wie heeft ervaring met de tientjes-bosmaaiers? Zijn ze voor de particulier die hooguit 1 x per week (en een beperkt aantal weken per jaar) wat meters maait voldoende, of is / blijft het altijd drama met die dingen?

Ik begrijp dat het min of meer wegwerp-producten zijn. Als ze 4 jaar meegaan is het al netjes met een afschrijving van € 25,- per jaar. Ik ga er ook niet van uit dat ze net zo lang meegaan als mijn Honda grasmaaier van 30 jaar oud.
 

Bart_WRX

  • #2
Ik heb het verschillende keren geprobeerd, dat spul uit toki-jokie landen.

Het ene bevalt prima, het ander is binnen 3 dagen stuk. Wat voorbeelden:

- LED vervanger van 12V halogeen G4, bevalt prima. Zelfs dimbaar en mooie kleur weergave.
- Antenne voor in autoradio met "versterker". Binnen 3 dagen stuk. 2e gaf na 2 weken de geest.
- Carbonnen meterhouder voor mijn Impreza WRX. Pasvorm leek er niet eens op. Dus terug gestuurd en hier in NL een "dure" gekocht.
- Diverse printjes om iets te regelen, gaan al jaren mee.

Mijn mening over gereedschap uit dat soort landen:
- Elke dag nodig? Goed merk bestellen
- niet vaak nodig: Gok wagen
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
Wellicht kun je dan beter voor dezelfde prijs een tweede hands kopen (via een dealer of Marktplaats). Ik weet uit eigen ervaring (met mijn 30 jaar oude Honda grasmaaier) dat de onderdelen nog gewoon voorradig zijn en dat is ook wel wat waard als er iets kapot is en je weet dat de onderdelen nog leverbaar zijn.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Op het forum geven we geen oordeel over apparaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu