Enkelsteens muur aan de binnenkant waterdicht maken

Blemmer

  • #1
Hey iedereen,

Ik heb een vraagje ik heb een enkelsteensmuurtje wil ik
Aan de binnenkant dichtsmeren met bijv metselmortel om doorslag van
De gevel te voorkomen mijn vraag is. metselmortel is daar niet voor maar hebben jullie misschien iets anders. Bijv. Waterglas. Ik wil het zeg maar als stuc erop smeren tegen de muur en dan verder met me spouw ik wil dat folie het liefst niet namelijk mvg. Peter
 

Mrten

  • #2
Beetje onduidelijk wat je nou wilt, begrijp ik nou dat er weer iets tegen de enkelsteens muur aan komt?

Als dat het geval is gebeurt er doorgaans niets met de bakstenen muur, het water dat door de muur komt loopt in de spouw naar beneden (en naar buiten via open stootvoegen).

Heb je een tekeningetje of foto?

Kan je de buitenkant niet hydrofoberen?

Er zijn middelen om de muur aan de achterkant dicht te smeren maar ik weet niet of je dan geen schade aan de andere kant krijgt bij vorst.
 

Blemmer

  • #3
Er zit geen spouw in en die wil gaan maken met metal stuk 2cm spouw isolatie en dan gips maar wil liever niet met folie werken en het is een vrijstaand huis met enkelsteens muur dat slaat denk ik wel door als het goed regend. En er zit al iets van cement op ik weet niet precies wat voor laag het is. Maar op sommige plekken zit dat laag er niet op vandaar de vraag of jullie wat weten kan een foto maken maar weet niet hoe je het plaatst op de forum

Bedankt voor je berichtje
 

MvanV

  • #4
ALs het doorslaat slaat het ook door het cement heen.
Juist een folie houdt dat vocht tegen.

Een kier maken, dan een folie (en desgewenst isolatie, aanbevelenswaardig) en dan een voorzetwand is de oplossing.
Of XPS platen er tegen en dan voorzetwand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu