Enkel glas isoleren

Anouk

  • #1
Ik heb alle ramen in mijn woning dubbelglas behalve naast de voordeur. Zo'n lang glas. Hier komt in de winter erg veel koude door

Vroeger bestond er een soort folie, die je aan het kozijn kon vastmaken d.m.v. warmte-fohn.
Dan heb je een soort dubbelglas, isolatie door stilstaande lucht gecreeerd. Dat spul zie ik niet meer.

Kan ik op een andere manier isoleren? Is raam naast voordeur hoeft geen zicht naar buiten te geven, hangt nu ook gordijn voor.

Tips welkom!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Een voorzetraam lijkt mij hier op z'n plaats, dit kan van glas of van acrylplaat gemaakt worden.

Succes.
 

EdP

  • #3
Bij de glashandel een dubbele beglazing op maat laten maken is een eenmalige investering die zich vrij snel terugbetaalt in de energiebesparing en we weten allemaal wat de gasprijs de komende decennia gaat doen.
 

Anouk

  • #4
Jan schreef:
Een voorzetraam lijkt mij hier op z'n plaats, dit kan van glas of van acrylplaat gemaakt worden.
Dank Jan, voor je idee, tip, ik heb deze uitgevoerd, in eigen creatie.

Heb eerst geinformeeerd, voorzetraam bij glashandel was vrij prijzig, doe het zelf handel verkoopt dit hier niet meer, woningbouw doet zaken met duurste ondernemer en ik mag dat dan betalen :mrgreen:

Dus heb ik zelf een voorzetraam gemaakt van tempexplaten die nog in de schuur lagen en plexiglas.
Lekker warm en voor € 22,- all in klaar. :wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Mooi toch.
 

Anouk

  • #6
Inderdaad, thanx :lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu