Elektronische storing Candy wasdroger CIC 259 TEX

Kawamaup

  • #1
Hallo kenners en klussers,

Ik heb al een keer eerder met succes gebruik gemaakt van dit forum om onze vaatwasser weer aan de praat te krijgen dus bij deze wil ik opnieuw een poging doen om te kijken of jullie mij en (vooral) mijn vrouw uit de brand kunnen helpen.

Het onderwerp is al eens eerder aangegeven door Nadia1504 op 23 maart 2006 maar hier is helaas op Co na geen respons meer op gekomen.

Mijn storing is eigenlijk de volgende; onze nu 5 jaar oude candy wasdroger is tijdens een (naar mijn mening) te volle droogbeurt in storing geraakt. De pluizenfiltermelding is aangesprongen en gaat niet meer uit. Het lampje dat aangeeft dat het pluizenfilter schoongemaakt moet worden blijft branden als hij moet drogen en door de oververhittingsbeveiliging wordt de droger dus niet meer warm. Bij luchten gaat het lampje niet aan. Heb de machine aan de voorkant zoveel mogelijk schoon en droog gemaakt. Complete lucht afvoerlijn is voor zover mogelijk schoongemaakt. de condensator is kraakhelder. Heb het sensor oogje (tenminste dat denk ik, zie link naar filmpje) schoongemaakt maar helaas. Heb de voorkant gepoogd te verwijderen maar dit stuit op zoeveel schroeven dat ik de poging maar gestaakt heb daar ik anders problemen zie met weer terug inelkaar schroeven. Ik denk dus dat er nog ergens vuil zit of dat er een ander misschien wel vochttechnisch probleem is ontstaan. Is het moeilijk om zelf evt een sensor te vervangen en kan iemand mij daar dan een voorbeeld van geven? Of is het wellicht toch iets wat de andere topicstarter heeft ontdekt wat het wel zou kunnen zijn?

Ik hoor het graag van jullie
Deze video is door de gebruiker verwijderd.
 

Kawamaup

  • #2
Droger ligt nu deels uit elkaar. Alle stof en overtollige bende is verwijderd maar helaas, niet werkend meer te krijgen. Heb voor de zekerheid de luchtinlaat nog schoongemaakt maar helaas zonder enige vorm van resultaat. Ik denk toch echt dat er een sensor stuk is.

Zelf repararen is een optie maar als je niet weet wat je moet vervangen en waar het zit houdt het voor ons op. De info-inwinning naar een nieuwe droger is reeds opgestart dus een nieuw exemplaar zal binnenkort wel onze deurmat passeren.

Mochten er onverhoopt toch nog slimmerikken zijn die een antwoord hebben...ik hoor het graag

mvg Maurice
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu